Secretul din spatele serviciului clienți: singurul lucru pe care trebuie să-l faceți

Secretul din spatele serviciului pentru clienți: singurul lucru pe care trebuie sa-l faceti

Retailerii independenți care citesc știrile în mod regulat nu pot fi condamnați pentru că sunt speriați de viitor. Dacă aruncăm rapid o privire asupra unui site din industria de retail sau a unui newsletter plin de titluri despre experiențele integrate, realitatea virtuală, aplicațiile mobile și alte progrese tehnologice care schimbă fața vânzărilor cu amănuntul este suficient pentru a ține treaz noaptea un retailer. Cum poate un retailer independent să concureze împotriva lanțurilor naționale sau globale?

În realitate, poate fi mai ușor decât credeți să câștigați cumpărători, atâta timp cât puteți livra factorul cheie care creează o experiență excepțională pentru clienți: răspuns rapid cu asistență informată.

Importanța timpului de răspuns către clienți

Marea majoritate a clienților implicați într-un studiu al CMO Council, efectuat la începutul acestui an, au indicat timpul rapid de reacție (52%) și asistența utilă (47%) ca aspecte critice ale unei experiențe pozitive. Prin comparație, pentru mai puțin de 10% dintre consumatorii care au răspuns la sondaj contează elemente precum: disponibilitatea permanentă la serviciul de asistență, comunitățile de social media ale brandului pentru conectarea cu alți clienți sau accesul la mai multe touch point-uri pe parcursul achiziției.

Cu alte cuvinte, nu trebuie să fiți un rockstar în social media sau să cheltuiți un sac de bani pe tehnologie VR de ultimă generație pentru a menține clienții fericiți. Tot ce trebuie să faceți este să fiți acolo atunci când clientul are nevoie de voi.

Citește și: Opțiunile de livrare influențează considerabil vânzările unui site

În timp ce furnizarea de servicii de bază care să fie pe măsura așteptărilor clienților pare o chestiune simplă, costul unui eșec poate fi devastator pentru un retailer mic. Aproximativ jumătate dintre consumatori vor înceta să facă afaceri cu o companie dacă nu sunt mulțumiți de serviciu. Având în vedere aceste riscuri, v-ați putea întreba ce puteți face pentru a vă asigura că oferiți un serviciu în timp util.

Există un secret simplu: acordați timp și efort pentru a vă menține angajații fericiți.

Angajați oameni care sunt pasionați de ceea ce vindeți. Există un motiv pentru care magazinele de instrumente muzicale angajează muzicieni, iar cele cu animale de companie angajează iubitori de animale. Când vânzătorii voștri sunt ei înșiși publicul vostru țintă, aceștia vor stabili o legătură naturală cu clienții.

Oferiți angajaților o reducere semnificativă pentru produsele voastre. Atunci când vânzătorii dețin produsele pe care le propuneți, vor fi familiarizați cu acestea și vor putea răspunde mai bine la întrebările clienților.

Tratați-vă bine angajații. Oferiți-le salarii bune, program flexibil și beneficii pe care nu le găsesc la alte locuri de muncă în retail, astfel încât să aveți un avantaj în fața competitorilor.

Citește și: 7 beneficii pe care angajații voștri le-ar aprecia (mai mult decât o majorare de salariu)

Foto: Kristian Gonzalez / Unsplash