Opțiunile de livrare influențează considerabil vânzările unui site

Ar fi bine să ai livrarea online pusă bine la punct sau 39% dintre clienții tăi ar putea să nu se mai întoarcă, dacă ar fi să ne luăm după raportul de cercetare 2017 State of Ecommerce Delivery, în ceea ce privește consumatorul de livrare online, realizat de MetaPack, în 2017.

Importanța livrării în e-commerce

Raportul arată că jumătate dintre cumpărători (aproximativ 54%) declară că alegerile lor de cumpărături se bazează pe opțiunile de livrare. O situație și mai moderată indică faptul că 43% dintre cumpărători vor utiliza rețelele sociale pentru a-și împărtăși nemulțumirea față de o experiență de livrare nesatisfăcătoare. Iar asta nu e tot: 54% dintre cumpărătorii online din zonele metropolitane își doresc ca site-urile de e-commerce să ofere livrare în decurs de o oră.

Citește și: Consumatorii își schimbă obiceiurile în funcție de review-urile online

La acest studiu au luat parte aproximativ 3.577 de consumatori din șapte țări, inclusiv S.U.A., Franța, Regatul Unit și Germania. Este evident din sondajul MetaPack că afacerile mici, în special cele care se ocupă de retailer online, nu se pot îndoi de rolul strategic pe care îl joacă livrarea în succesul general al business-ului lor.

Optiunile de livrare influenteaza considerabil vanzarile unui site

Captură studiu ”2017 State of Ecommerce Delivery”

„Când vine vorba despre atragerea și retenția clienților, livrarea deține puterea de a crea și de a afecta experiența cumpărăturilor online”, se explică în raportul. Cercetarea confirmă faptul că opțiunile de livrare, care sunt la dispoziția consumatorilor, le va influența decizia finală. Astfel, jumătate (50%) dintre cumpărătorii intervievați anul acesta admit că au abandonat coșul de cumpărături online, deoarece opțiunile de livrare oferite erau nesatisfăcătoare sau nu răspundeau nevoilor lor.

Chiar dacă pentru cumpărători încă mai contează prețurile, raportul spune că un număr tot mai mare (35%) de cumpărători pun mai multă valoare pe comoditate, decât pe prețuri. Ei sunt dispuși să plătească mai mult, dacă asta înseamnă că articolele vor fi livrate în locația dorită.

Un alt aspect important pe care îl relevă sondajul este ca opțiunea de livrare să fie afișată în mod vizibil. O rată covârșitoare de 77% dintre cei care au răspuns la sondaj spun că se așteaptă ca aceste informații să fie afișate pe pagina de produs a unui magazin online.

Din fericire, avem exemple de afaceri românești despre care putem spune că știu cum să pună preț pe nevoile și așteptările clienților. De exemplu, cei de la Pegas au desfășurat acțiunea cu „cea mai rapidă livrare de Black Friday de anul acesta”. Două ore și treizeci de minute de la comanda pe site până la livrare – atât a durat prima livrare în noaptea de Black Friday, din spusele lor.

Sursă video: Bicicletele Pegas / Youtube