Ține pasul cu clienții, nu cu concurența

Ține pasul cu clienții, nu cu concurența

Orice business vrea să fie lider de piață, să îl întreacă pe competitor. Însă acest tip de focus poate fi limitativ. Pe primul loc ar trebui să fie înțelegerea și raportarea la consumatori. Unul dintre motivele pentru a face această schimbare de direcție este că un individ adoptă mai repede noile trenduri digitale, față de cum o fac brand-urile. Se poate asemăna o persoană cu o mică întreprindere. Își redefinesc constant zonele de achiziții (shopping online), colaborarea (networking social), cercetarea de piață (opiniile celor apropiați), finanțele (plăți mobile) și călătoriile  (împărțirea camerelor și a mijloacelor de transport).

Așteptările consumatorilor sunt mai fluide și nu sunt limitate de către granițele industriei. Aceștia nu îți compară serviciul sau produsul cu cel al competitorului, ci cu cea mai bună variantă oferită, indiferent de către cine. Și acest lucru se extinde la experiența avută cu orice componentă a brand-ului: website, aplicație pe mobil, programe de loializare și altele.

Cum să ținem pasul? Trebuie să începem să gandim precum consumatorii noștri.

Ei nu mai gândesc în termeni de “asta sau asta”. Ceea ce se cere în ziua de azi trebuie să fie ieftin, bun și rapid. Astfel, ne gândim la cum putem excela în ofertele noastre și nu doar la a le furniza. De exemplu, poți atinge o piață globală livrând o interacțiune specifică pentru fiecare consumator. Consumatorii vor să fie stăpâni pe situație, nu să se simtă controlați. Creează un brand empatic! Se doresc relații bazate pe reciprocitate, transparență și autenticitate. Ajută-i să facă ceea ce vor ei să facă, nu ceea ce vrei tu.

Lasă deoparte gândirea liniară. Consumatorii din ziua de azi se așteaptă ca brand-urile să fie acolo unde sunt ei, să livreze ceea ce ei își doresc, atunci când  au nevoie și cum vor. Trebuie să fii flexibil dacă vrei să câștigi ca business. Pentru a atinge acest nivel de flexibilitate, componentele esențiale trebuie regândite. 

  • Strategia trebuie să asigure dezvoltarea de aptitudini, să schimbe cultura organizațională și să fie un “arhitect” pentru schimbare constantă.
  • Campaniile devin călătorii personalizate ca parte dintr-o comunicare constantă cu cel care interactionează cu brand-ul. 
  • Personalizarea procesului de cumpărare va include viziunea motivației din spatele deciziei de achiziție. 
  • Componenta socială va susține relații autentice cu potențialii consumatori și clienți. 
  • Loialitatea se va câștiga prin reciprocitate. Dacă vrei ca cei care consumă produsul tău să îți fie loiali, va trebui să oferi același lucru.
  • Operațiunile vor avea ca focus optimizarea timpului și efortului depus de către consumatori, nu doar suma investită în produs.