Cum poate un introvertit să își folosească abilitățile în vânzări

Cum poate un introvertit sa isi foloseasca abilitatile in vanzari

Când ești antreprenor, vânzările sunt o parte esențială a ceea ce faci. Unii oameni învață repede, în timp ce alții au probleme cu vânzarea a ceva. Vânzările pentru introvertiți pot fi deosebit de dificile, deoarece tind să preferă propriul spațiu și gânduri.

Apelarea companiilor este una dintre activitățile lor cele mai puțin preferate. În schimb, ar prefera să creeze sau să obțină rezultate pentru clienți.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Iată câteva strategii pentru a-ți depăși teama de respingere, pentru a vorbi cu mai mulți potențiali clienți și a-ți dezvolta afacerea.

Regândește narațiunea internă

Primul pas este să reformulezi modul în care te gândești la vânzări. Mulți antreprenori noi care nu au o experiență în vânzări consideră că vânzările sunt îngrozitoare și înșelătoare, scrie business.com.

Este o asociere omniprezentă, dar realitatea este mult diferită. Uită-te astfel: majoritatea oamenilor nu cumpără ceva decât dacă doresc sau au nevoie de el. Când vizezi persoanele potrivite, vei fi binevenit.

În loc să fii considerat enervant, rezolvi o anumită problemă pentru ei. Dacă cineva dorește să-și remodeleze bucătăria și are nevoie de ajutor de la experți, vei fi exact ceea ce căutau. Ei înțeleg că nu au abilitățile necesare pentru a-și aduce viziunea la viață, așa că vor avea nevoie de serviciile tale.

Un potențial client are nevoie de o soluție și ești în măsură să o dai, dar există și alții care se luptă să ajute afacerea respectivă. De aceea trebuie să îți vinzi produsele astfel încât clienții să poată înțelege valoarea pe care o aduci la masă.

Ascultă profund

Depinde de voi să vă repetați gândurile și să arătați că ascultați. În același timp, vei putea să îți poziționezi serviciile drept soluția perfectă pentru acestea.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Acest proces ia în considerare teoria Jobs To Be Done. De exemplu, un antreprenor vinde servicii de marketing digital cu accent pe Facebook Ads. Dacă un potențial client le spune că au probleme să transforme utilizatorii de testare în clienți și consideră că este o problemă de mesagerie, antreprenorul tocmai a obținut o perspectivă profundă.

În loc să spunem că vom crește Facebook Ads, iar volumul va compensa conversiile reduse, antreprenorul introvertit își va recunoaște îngrijorările. Vor vorbi despre o strategie care merge adânc în segmentarea demografică și psihografică.

Efectuează cercetarea preliminară

Toți vânzătorii s-au aflat într-o situație în care nu și-au făcut cercetările în mod corespunzător și asta s-a resfrâns asupra lor.

Cercetarea inițială pe care o faci este esențială. Primul pas este o înțelegere clară a personalității cumpărătorului  tău. Ce fel de oameni îți cumpără cel mai des serviciul, îți plătesc cel mai mult și primesc cea mai mare satisfacție de la el? Acestea sunt cele pe care trebuie să te concentezi.

Cercetările nu se opresc aici

Este important să îți cercetezi perspectivele individuale cât mai bine.

Acest lucru este mai ușor atunci când vinzi către companii, deoarece majoritatea mențin o prezență online. Nu este imposibil atunci când vinzi consumatorilor, dar este posibil să fie nevoie să fii mai creativ. În loc să vinzi individual, poate fi necesar să te uiți la piața țintă în ansamblu și să găsești segmente care reacționează bine la anumite mesaje.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Incorporează această cercetare în conversațiile cu ei. Arată că ți-ai luat timp pentru a afla dorințele și nevoile lor. Acest tip de atenție la detalii ar trebui să se traducă și în munca ta și ulterior în vânzările tale.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •