STUDIU. Cum să devii un lider de succes în secolul XXI

Trăim în lumea din ce în ce mai interconectată a schimbării mediului, a abilităților și a inovației. Ca parteneri și clienți, începem să ne raportăm la organizații în alte moduri decât cele tradiționale și a devenit vital pentru liderii din întreaga lume să reacționeze adecvat prin înțelegerea modului în care oamenii interacționează.

Într-un studiu al IBM, 1.709 de președinți executivi, manageri generali și lideri organizaționali din 64 de țări au sugerat că a venit timpul abordării unui nou mod de relaționare, conform publicației Business Insider. Studiul evidenţiază câteva concluzii și identifică acele lucruri pe care trebuie să le facă managerii pentru a avea succes în orice tip de afacere:

1. Să ofere putere angajaților prin intermediul valorilor;

2. Să trateze clienții ca individualități, cu nevoi și așteptări specifice;

3. Să fie deschiși la inovație şi să iniţieze parteneriate;

4. Să înțeleagă impactul pe care îl au inovațiile asupra tehnologiei;

5. Să fie deschiși la interconectare;

6. Să susțină valorile economice ale organizației în care lucrează.

De asemenea, studiul a subliniat trei aspecte care ajută organizațiile să-și depășească limitele:

1. Încurajarea liderilor creativi;

2. Abordarea adecvată a ideii de viteză și flexibilitate. Liderii care se preocupă de dezvoltarea abilităților forței de muncă de a răspunde oportunităților au cel mai mare succes.

3. Capitalizarea inteligenței colective. Managerii care promovează colaborarea și împărtășirea informațiilor între membrii unei echipe sunt eficienți și inovatori.