Rolul comunicatului de presă, în 2018

Rolul comunicatului de presa in 2018

În vremuri marcate de o abundenţă impresionantă de conţinut, cu toţii ne dorim să descoperim modalități noi, inovative, de a ne transmite mesajele astfel încât acestea să rezoneze cu publicul. Din fericire, indiferent dacă vorbim despre reţelele de socializare, influenţatori, postări pe blog sau articole în newsletter, există multiple modalități unice de a te conecta cu publicul tău, acolo unde se află el.

Cu toate acestea, unde își mai găsește locul mass-media și care mai e utilitatea comunicatelor de presă?

Un comunicat de presă este un anunț oficial trimis către mass-media. Titlul trebuie să conțină verbe de acțiune, iar primul paragraf ar trebui să răspundă la întrebările: cine, ce, de ce și unde. Comunicatul de presă ar trebui scris într-un limbaj simplu, să includă un citat și să fie însoţit de o imagine reprezentativă.

Cândva, comunicatele de presă au fost principalul instrumentul folosit de către companii pentru a-și face publice anunțurile. Astăzi, potrivit Forbes, comunicatele de presă au devenit aproape depășite, în condiţiile în care peste 63% dintre companii folosesc Twitter sau Facebook pentru a-și împărtăși noutăţile. Mulți profesioniști văd comunicatele de presă ca o „tactică veche și ineficientă” pentru împărtășirea conținutului. Părerile sunt împărţite.

De ce comunicatele de presă sunt încă utile
Deși se pare că aceste comunicate de presă oficiale se află într-un declin constant, ele pot fi totuși utile în anumite situații. Deoarece multe companii renunță la formalismul unui comunicat de presă și utilizează canalele sociale sau un post oficial pe blog pentru a da vești, piața comunicatelor de presă rămâne destul de deschisă, ceea ce înseamnă că probabilitatea ca cititorii să observe comunicatul tău de presă crește foarte mult.

În plus, deoarece comunicatele de presă se citesc diferit faţă de un post pe blog sau un post pe reţelele de socializare, prin ele te poți diferenţia de concurenți. Comunicatul de presă este, de asemenea, relativ ieftin de produs. Tot ce trebuie să faci este să desemnezi o persoană pentru a-l scrie, să îl trimiți la PR și apoi să îl distribui către mass-media. Pare o modalitate destul de bună și simplă de a aduce mesajele tale în discuţie.

Acum, când știi că un comunicat de presă ar putea fi o modalitate unică de a ajunge în fața cititorilor și de a promova compania, să trecem în revistă câteva sfaturi și trucuri despre scrierea unui comunicat de presă eficient.

Citește și Un plan în 5 pași pentru promovarea unei idei ieșite din comun