Românii spun „danke” la cumpărături. Topul companiilor române cu capital german, alcătuit majoritar din retaileri

Romanii spun „danke” la cumparaturi. Topul companiilor romane cu capital german, alcatuit majoritar din retaileri

Top 10 Companii cu capital german prezente în România include patru lanțuri de retail, astfel că acest sector este cel mai bine reprezentat din punct de vedere numeric.

Cu toate acestea, deși comerțul este un sector de importanță majoră pentru investițiile germane în România în 2018, acesta a fost detronat în topul general al industriilor de către industria prelucrătoare, potrivit analizei „Top companii germane în România” realizate de experții KeysFin cu ocazia sărbătoririi Zilei Unității Germane.

Citește și: Retailerii din Europa răspund cu întârziere clienţilor online

Cea mai mare companie cu acționariat direct, majoritar german după cifra de afaceri din 2018 prezentă pe plan local este Kaufland România SCS (2,3 miliarde de euro).

Aceasta este urmată în top de către British American Tobacco (România) Trading SRL (2 miliarde de euro) GMBH și Lidl Discount SRL (1,7 miliarde de euro).

Următorii retaileri prezenți în top 10 sunt Selgros Cash & Carry SRL (799,4 milioane de euro) – locul 6 și Rewe România SRL (742,2 milioane de euro) – locul 7.

Însumat, top 10 companii controlate direct, majoritar de către investitori din Germania au atins în 2018 o cifră de afaceri de peste 12 miliarde de euro.

Diferența, de aproximativ 13 miliarde de euro, până la cifra totală de afaceri realizată de companiile cu pondere directă, majoritară germană, de 25 miliarde de euro, se împarte între aproximativ 4200 companii, care provin din sectoare diferite: pe lângă comerț și industria prelucrătoare, se mai regăsesc activitățile profesionale, IT&C-ul, transportul și depozitarea, intermedierile financiare, imobiliarele, construcțiile și agricultura.

Citește și: Teamshare: Listarea pe marketplace creștevânzările retailerilor online cu până la 60% într-un an

Potrivit analizei realizate de experții KeysFin, Germania își menține statutul de prim partener comercial, fiind totodată și principala țintă a exporturilor României, înregistrând, în ultimii cinci ani, un avans de peste 54%, ajungând la suma totală de 15,6 miliarde de euro în 2018. De asemenea, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, valoarea schimburilor comerciale dintre cele două țări a crescut în 2018 cu 52% față de 2014 și cu 10% față de 2017, ajungând la peste 32,5 miliarde de euro.

Mai mult, importurile din Germania au crescut cu 31% față de 2014, ajungând la aproximativ 17 miliarde de euro în 2018. Pe de altă parte, România a înregistrat în raport cu Germania al VII-lea deficit comercial (1,4 miliarde de euro în 2018) după cele înregistrate cu economiile din China, Polonia, Ungaria, Rusia, Turcia și Olanda.