Articol de: Constantin Măgdălina, Expert, tendințe și tehnologii emergente
Digitalizarea determină transformări majore la nivelul fiecărei industrii, ne afectează viața personală și cea profesională. Deoarece acesta este un fenomen de magnitudine globală și cu un impact important deopotrivă asupra companiilor și consumatorilor, în cele ce urmează sunt explicate tendințele anului 2017 în digitalizare.
Tendința 1 – Experiența utilizatorului este prioritară
Numărul mare de produse şi servicii îl va determina pe utilizator să prioritizeze în funcţie de două criterii: experienţa de consum şi timpul alocat. 74% dintre retailerii globali consideră că îmbunătăţirea experienţei de achiziţie în magazine va fi decisivă, în condiţiile în care peste jumătate dintre vânzări sunt generate online: pe mobil, prin reţelele sociale sau e-commerce. Utilizarea acestor canale de achiziţie evidenţiază importanța digitalizării pentru cel de-al doilea criteriu: timpul alocat. La scară globală, 50% dintre consumatori îşi doresc produse şi servicii care să le economisească timpul alocat cumpărăturilor. Consumatorii caută instrumente şi servicii de optimizare a timpului personal sau de minimizare a timpului presupus de orice fel de achiziţie şi / sau acţiune.
Tendința 2 – Big Data și Small Data
În 2016, volumul de date a crescut considerabil pe baza serviciilor de cloud. Această tendinţă va continua şi în 2017 şi se va extinde prin proiecte de tip Machine Learning, Cognitive Computing şi Predictive Analytics. Pe piaţa locurilor de muncă, vor apărea poziţii de Chief Data Officer / Architect care vor deveni tot mai cerute şi mai clar structurate. Data Streaming în timp real şi planurile tot mai sofisticate de transfer de date vor redefini Big Data în categorii de tip Fast Data şi Actionable Data. În 2017, volumul de date va conta mai mult decât instrumentele relevante.