10 tehnici practice pentru a nu deveni delăsători la locul de muncă

Ordoneaza sarcinile de munca, punand pe cele mai dificile la inceput.

Cea mai mare capacitate a minții este de a se concentra pe un singur lucru pentru o perioadă mai lungă de timp. Concentrare înseamnă atenție, iar dacă îți dorești să îți crești puterea de concentrare este nevoie să îți dezvolți abilitatea de a acorda atenție unui anumit gând, unei sarcini sau unui obiectiv pentru o perioadă de timp, fără a lăsa distragerile să-ți întrerupă concentrarea.

Odată ce ne mărim puterea de concentrare, avem mai multă energie și atenție în tot ceea ce facem, încât să devină o experiență meditativă. Când te concentrezi, fericirea ta crește. De ce? Pentru că lucrezi mai eficient, ești mai productiv și astfel dispare stresul. Fie că e vorba despre o discuție cu un client, fie despre rezolvarea unui task la birou, reușești să pui atenție în ceea ce primești și faci, iar mintea ta devine mai ageră, reușind să îți ușurezi munca.

Sunt cel puțin 10 tehnici simple prin care putem crește puterea de concentrare, de la o zi la alta.

  • Pune o floare pe birou, adu natura lângă tine! De la copacul lui Buddha, sub care acesta s-a iluminat, până la teiul lui Eminescu, la umbra căruia poetul a fost vizitat de spiritul creator, apropierea de natură a fost mereu bine cunoscută atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihică. Este recomandat să petreci cât mai mult timp în natură, iar atunci când acest lucru nu este posibil, o floare pe birou este un substituent binevenit.
  • La fiecare oră, ridică-te cel puțin 10 minute. Limfa trebuie să se miște! Lucrând constant, mintea se obișnuiește cu activitatea pe care o face, iar riscul de neatenție crește. Limfa, de aproximativ 1,5 litri în corp, care stă pe loc și nu se mișcă, produce incapacitatea de curățare naturală a corpului, sistemul imunitar lucrând mai greu. Totodată, dacă se lucrează mult în față calculatorului, este de dorit ca o dată pe oră ochii să fie mutați din ecran pe un perete mai îndepărtat sau afară, pe fereastră. Privirea se relaxează cel mai bine cu ochii la natură (sau la plantă de pe birou, de la nr. 1). Acest sistem este învățat încă din școală când ora înseamnă 50 de minute cu 10 minute pauză. Cu toate acestea, puțini sunt cei care profită de acest obicei sănătos.