4 comportamente pentru crearea unei culturi a încrederii

4 comportamente pentru dezvoltarea unei culturi a încrederii

Crearea unei culturi a încrederii într-o organizație necesită adoptarea unui anumit tip de comportament. Acesta este legat de inteligenţa emoţională şi de comunicarea interpersonală, și este în mare parte despre vulnerabilitate. Cum poți crea o cultură a încrederii bazată pe vulnerablitate în organizația ta? Iată patru tipuri de acțiuni de care te-ai putea folosi.

1. Cere și acceptă ajutor

A cere ajutor nu este întotdeauna cel mai ușor lucru de făcut, mai ales pentru oamenii foarte talentați în diverse domenii. Însă, lumea e mare, fluxul de informație rapid și este dificil să fii foarte bun la toate. Încearcă, în schimb, să fii foarte bun în câteva domenii la care ești talentat. Alăturarea cunoștințelor tale într-un anumit domeniu cu cele ale altora în alte domenii, pot oferi un rezultat foarte bun, unul pe care singur nu l-ai fi putut obține. Cere și acceptă ajutorul celor din jurul tău! Modul în care reușești să faci acest lucru va ajuta la crearea unei culturi a încrederii în organizația ta. Oamenii te vor simți mai vulnerabil și îți vor oferi informațiile de care ai nevoie cu mai multă ușurință.

2. Oferă ajutor fără să judeci

Un efect al faptului că ceri ajutor din partea celor din jur este acela că și lor le va fi mai ușor să îți ceară ție. Odată ce ai reușit să îți convingi membrii echipei să îți ceară ajutorul ori de câte ori au nevoie, un pas important mai departe este să nu îi judeci atunci când îți prezintă o anumită problemă. Este foarte probabil să fii tentat să îi atenționezi, spunându-le că trebuia să știe deja anumite lucruri, însă aceste lucruri nu îi vor face decât să se simtă prost și să evite să îți ceară ajutorul data viitoare. Încearcă să fii înțelegător, să îi asculți, să îi ajuți și abia la sfârșit să le semnalezi greșelile făcute. Pentru a câștiga încrederea angajaților, aceștia trebuie să se simtă confortabil să îți împărtășească problemele cu care se confruntă.

3. Cere-ți iertare când greșești

Este dureros când greșești, însă suntem oameni și cu toții suntem supuși greșelilor. În loc să te blamezi închizându-te în tine, asumă-ți greșelile făcute, cere-ți scuze pentru ele și mergi mai departe. Acest lucru este valabil și în cazul greșelilor colegilor. Încearcă să îi ierți atunci când greșesc și nu purta ranchiună. Este normal ca acest lucru să se mai întâmple. Nu lua decizii pripite. Dacă își cer scuze, acceptă-le. Dacă tu încă nu ți-ai cerut scuze pentru greșelile tale, este momentul să o faci.

4. Identifică-te cu experiența celorlalți

Trăim într-o lume diversă, în care fiecare om e diferit și tocmai în asta constă frumuseștea. Însă există anumite momente cu care ne identificăm cu toții, fie ele triste sau mai fericite. Încearcă să comunici cu cei din echipa ta, să te deschizi, să le împărtășești experiențele tale, în timp ce le asculți pe ale lor. Spune-le ca te regăsești în poveștile lor! În acest fel, veți crea o conexiune mai puternică, vor ști că îi înțelegi și vor avea mai multă încredere în tine. Iar dacă experiențele lor sunt diferite, arată înțelegere față de acestea și încearcă să înveți ceva nou. Ai putea fi surprins câte lucruri ai putea învăța din experiențele diferite ale altora.

Citește și 5 activități pentru un manager performant

Foto: rawpixel.com/Unsplash

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •