Ce este un audit de conținut și de ce aveți nevoie de unul?

Ce este un audit de continut si de ce aveti nevoie de asta?

Puține activități în domeniul de marketing B2B oferă rezultate imediate. Ciclurile de vânzări lungi presupun că ar putea dura luni, dacă nu chiar ani, până ca munca voastră să influențeze pozitiv afacerile. Din fericire, există un exercițiu demonstrat, care vă poate ajuta imediat: un audit de conținut.

Ce este un audit de conținut, mai exact? Este procesul de urmărire și organizare a întregului conținut produs de către compania voastră.

Există modalități diferite de structurare a auditului. Moz are un ghid pentru desfășurarea unui audit, în timp ce sunteți cu ochii către SEO. Indiferent de șablonul pe care îl alegeți, asigurați-vă că includeți acești trei pași importanți:

1. Găsiți toate bunurile produse într-o anumită perioadă de timp

Aceasta este cea mai intensă parte a procesului. Dar trucul constă în stabilirea granițelor. Nu v-ați dori să mergeți în urmă cu zece ani, pentru că toate datele sau comentariile pe care le-ați folosit și-au pierdut, probabil, relevanța. Revizuirea conținutului din ultimii doi sau trei ani este o soluție cu mai multă șanse de câștig.

De asemenea, urmăriți care sunt dificultățile întimpinate în timpul acestui exercițiu. Dacă vi se pare că auditul este ca citirea unei sentințe de eșec, compania voastră are o problemă de etichetare și arhivare a conținutului.

2. Încadrați conținutul în infrastructura de marketing

După ce ați încheiat cu analiza conținutului, următorul pas este să etichetați totul. O structură de etichetare vă va ajuta să vă organizați toate activele vechi. De asemenea, vă va oferi direcția pentru materialele noi pe care le creați. Etichetele frecvente ar putea fi valide pentru unele părți din canalul de marketing, personaje, subiecte sau industrii.

3. Identificați ce merită să păstrați

Pe măsură ce aplicați taxonomia voastră, un audit bun va dezvălui ce conținut puteți refolosi, reutiliza sau arunca.

Deci aceasta este structura de bază a unui audit de conținut. Dar de ce ar trebui să faceți un audit, înainte de toate? Am atins o parte din valori descriind procesul, dar iată, în continuare, care sunt principalele beneficii.

Economisește bani

SiriusDecisions estimează că 65% din conținutul B2B ajunge să nu fie folosit. Atunci când scoateți la suprafață active uitate, este posibil să găsiți conținut gata pregătit pentru a fi publicat sau active care necesită doar revizuiri minore. După ce Contently a efectuat un audit intern la începutul acestui an, au descoperit un proiect interactiv pe care îl readuce la viață. Decât să porniți un proiect de la zero, auditul vă ajută să economisiți timp și bani, care pot fi redistribuiți în altă parte.

Crește eficiența

Irosirea a 65% din conținut este un lucru rău, dar există cifre și mai descurajante: 80% dintre activele de marketing B2B nu sunt folosite de vânzători, potrivit unui studiu realizat de către Content Marketing Institute și MarketingProfs. De ce? Deoarece conținutul fie nu poate fi utilizat, fie nu poate fi găsit.

Indiferent de situație, ecosistemul vostru de conținut are o problemă. Dacă oamenii nu pot găsi cu ușurință conținutul de care au nevoie, nu contează cât de bun este. Iar dacă acel conținut este ușor de găsit, dar nu este foarte bun, nu va fi nici el folosit.

Un audit este o ocazie perfectă de a evalua de ce conținutul nu este utilizat. Poate că există o defalcare a fluxului de lucru sau vânzătorii voștri nu știu de unde să acceseze conținutul de care au nevoie. Oricare ar fi motivul, faceți un obiectiv din a reduce amalgamul. Deci, dacă găsiți o un material care nu poate fi refolosit, ștergeți-l.

Menține coerența

Departamentele de marketing se reorganizează constant: se schimbă sistemele software, principiile brandului evoluează, iar obiectivele se ajustează. Pe măsură ce decideți care conținut să-l păstrați, asigurați-vă că activele vechi se încadrează în aceste modificări. Pentru a ajunge în acest punct poate necesita actualizarea etichetelor, îmbunătățirea limbajului și încărcarea conținutului într-un sistem nou.

Odată ce ați finalizat auditul, veți avea o mare oportunitate de a face o analiză amplă a conținutului care a funcționat bine și care sunt motivele. Apoi, puteți utiliza aceste date istorice pentru a vă pune la punct strategia de mai departe.

Făcând un pas în spate și analizând înregistrările poate fi un proces dificil, dar dacă vă doriți ca organizația voastră să evolueze, acesta este unul dintre cele mai eficiente proiecte pe care le puteți realiza.

Foto: JESHOOTS.COM / Unsplash