Ce trebuie să știi pentru crearea unui plan de marketing

Cum arata marketingul B2C eficient acum?

Ți-ai lansat afacerea și acum este timpul să îți promovezi produsul sau serviciul. Deși poate părea suficient de simplu să creezi câteva postări pe rețelele de socializare sau câteva e-mailuri promoționale, eforturile de marketing disjuncte nu vor confunda doar publicul țintă, dar, în cele din urmă, pot dăuna afacerii tale. Trebuie să ai un plan de marketing.

Ce este un plan de marketing?

Un plan de marketing este o foaie de parcurs strategică pentru modul în care comunici (și este offline) cu publicul țintă pentru a promova cu succes produsele sau serviciile. Planurile de marketing variază de la cele de bază până la cele extrem de detaliate, în funcție de ceea ce vrei să realizezi, scrie business.com.

Potrivit lui Molly Maple Bryant, șefa de marketing la ArcheMedX, un plan de marketing nu este pur și simplu o listă de lucruri pe care vrei să le realizezi. În schimb, ar trebui să enumere rezultatele pe care le cauți – măsurabile și contextuale, cum ar fi conducta pe care o dezvolți sau conducerea pe care o generezi – și ar trebui să explice strategiile la nivel înalt pe care le vei utiliza pentru a obține aceste rezultate. Dezvoltarea strategiilor poate fi dificilă, dar acestea fac o diferență majoră pentru a evita diversiunile și a îți ține afacerea pe linie dreaptă.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

„După ce ai un plan convenit, poți compara orice solicitări primite cu strategiile tale pentru a determina „Da, acest lucru respectă strategia mea, astfel încât să adaug acest lucru” sau „Nu, acest lucru sună bine în teorie, dar nu respectă strategia convenită, așa că nu voi aloca resurse „, a declarat Bryant pentru business.com.

Tipuri de planuri de marketing

Există mai multe tipuri diferite de planuri de marketing pe care le poți utiliza pe baza anumitor strategii care au sens pentru organizația ta. Compania ta va avea probabil nevoie de o combinație dintre următoarele planuri de marketing pentru a crea o strategie de marketing eficientă și completă:

  • Un plan de publicitate
  • Un plan de branding
  • Un plan de marketing de conținut
  • Un plan de achiziție a clienților
  • Un plan de marketing direct
  • Un plan de marketing prin e-mail
  • Un plan de relații publice
  • Un plan de marketing tipărit
  • Managementul reputației
  • Un plan de retenție
  • Un plan de optimizare a motorului de căutare
  • Un plan de marketing social media

În funcție de poziționarea produsului tău, este posibil să vrei de asemenea să apelezi la niște planuri de marketing, cum ar fi marketingul influencer sau marketingul video.

De ce este important să ai un plan de marketing pentru afacerea ta

Un plan de marketing este o resursă crucială pentru orice întreprindere mică. În esență, ajută să identifici nevoile pe piață ale produsului sau serviciului tău, cum diferă produsul față de concurenți și pentru cine este produsul sau serviciul tău. Planurile de marketing servesc, de asemenea, ca foaie de parcurs pentru strategia de vânzări, direcția de branding și crearea afacerii generale. Acest lucru este important pentru transmiterea cu succes a mesajelor de brand către publicul țintă.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

Un alt beneficiu major al unui plan de marketing pentru compania ta este că te obligă să îți vizualizezi obiectivele  de afaceri și cum să le îndeplinești în mod realist. Când te uiți la rezultatele tale de creștere, poți descoperi în continuare ce va fi nevoie pentru a ajunge la aceste numere.

Un plan de marketing nu numai că te ajută să te gândești în mod realist la strategiile tale, ci aduce și părțile interesate pe aceeași pagină și îți responsabilzează echipa de marketing pentru deciziile sale.

„Când sarcinile și obiectivele tuturor sunt stabilite pentru părțile interesate și partenerii companiei, este mult mai ușor pentru întreaga echipă să se simtă în largul ei în atingerea obiectivelor de vânzare și să permită echipei de marketing spațiul și libertatea necesară pentru a executa munca fără o supraveghere constantă „, a declarat Cassady Dill, consultant în marketing digital și proprietar al agenției Ethos.

În plus, Dill a spus că un plan de marketing ar trebui să fie înțeles cu ușurință de întreaga echipă, directori și departamente externe și ar trebui să servească drept un ghid ușor pentru viitorii manageri de marketing și membri ai echipei pentru a îl înțelege și implementa.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

5 elemente ale unui plan eficient de marketing de afaceri

Un plan de marketing ar trebui personalizat pentru a se potrivi afacerii tale; cu toate acestea, a spus Dill, toate planurile de marketing conțin cinci funcții cheie:

  • Obiectivele de afaceri
  • Valorile cheie (modul în care cuantifici și măsori succesul)
  • Strategii (o imagine de ansamblu a implementării și modul în care aceasta va atinge obiectivele)
  • Un plan (detaliile de execuție și resursele umane, departamentele și software-ul care va fi implicat)
  • Raportarea (ce raporturi de progres vor include).

Sursa foto: Unsplash

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •