De ce este mai eficient să ceri sfaturi decât feedback

De ce este mai eficient sa ceri sfaturi decat feedback

Tocmai ați făcut o primă prezentare excelentă unui client mare și ați fost invitat să le prezentați ideea și liderilor lor. Acum, doriți o a doua opinie cu privire la prezentarea dvs. pentru a vedea dacă puteți îmbunătăți ceva. Ce faceți?

Înțelepciunea convențională spune că ar trebui să cereți feedback de la colegii dvs. Cu toate acestea, cercetările sugerează că feedback-ul nu are adesea impact (sau îl are, dar negativ) asupra performanței noastre. Acest lucru se datorează faptului că feedback-ul pe care îl primim este adesea prea vag – nu reușește să evidențieze ce putem îmbunătăți sau cum să îmbunătățim.

Ultimele noastre cercetări sugerează o abordare mai bună. Pe parcursul a patru experimente – inclusiv un experiment de teren desfășurat într-o sală de învățământ  – am constatat că oamenii au primit contribuții mai eficiente atunci când au cerut sfaturi și nu feedback, scrie hbr.org

Într-un studiu, am solicitat 200 de persoane să ofere contribuții la o scrisoare de candidatură pentru un post de îndrumare, scris de unul dintre colegii lor. Unora li s-a cerut să furnizeze această contribuție sub formă de „feedback”, în timp ce altele au fost invitate să ofere „sfaturi”. Cei care au oferit feedback au avut tendința de a da comentarii vagi, lăudând în general scrisoarea. De exemplu, un recenzor căruia i s-a cerut să dea feedback a făcut următorul comentariu: „Această persoană pare să îndeplinească câteva dintre cerințe. Are experiență cu copiii și abilități potrivite pentru a învăța pe altcineva. În general, pare un solicitant rezonabil. ”

Citește și: Cum să primeşti feedback onest de la angajaţii tăi

Cu toate acestea, atunci când li se solicită să ofere sfaturi despre aceeași scrisoare, oamenii au oferit un aport mai critic. Un recenzor a menționat mai multe elemente de acțiune specifice: „Aș adăuga în experiența anterioară îndrumare sau interacțiuni similare cu copiii. Descrieți-vă stilul de tutorat și de ce l-ați ales. Adăugați care ar fi obiectivul final final pentru o perioadă medie de 7 ani. ”

De fapt, în comparație cu cei solicitați să dea feedback, cei solicitați să ofere „sfaturi” au sugerat cu 34% mai multe detalii privind îmbunătățirea scrisorii și 56% mai multe modalități de a face acest lucru.

Într-un alt studiu, am solicitat 194 de angajați cu normă întreagă din SUA să descrie performanțele unui coleg în cadrul unei sarcini de lucru recente. Aceste sarcini au variat de la „punerea etichetelor pe articole” până la „crearea de noi strategii de marketing”. Apoi, am solicitat angajaților să dea feedback sau sfaturi cu privire la performanța lor. Încă o dată, cei cărora li s-a cerut să furnizeze feedback au oferit un aport mai puțin critic și acționabil (de exemplu, unul a scris: „A avut o performanță foarte bună fără reclamații legate de munca sa”) decât cei solicitați să ofere sfaturi (de exemplu, unul a scris, „Pe viitor, vă propun să comunicați mai frecvent cu colegii de la executiv. În timpul evenimentului, vă rugăm să vă plimbați și să fiți prezenți pentru a vă asigura că oamenii vă văd”).

Citește și: Cum să folosești feedbackul clienților în avantajul tău