Cum să primeşti feedback onest de la angajaţii tăi

Cum sa primesti feedback onest

Cel mai greu pentru un angajat este să îi spună superiorului său unde greşeşte. Chiar dacă observă că ia decizii greșite, angajatul, în general, are o anume reticență în a-i semnala superiorului greșelile. Într-o situație de acest gen, o mână de ajutor din partea acestuia ar fi benefică relației dintre cei doi și, implicit, productivității companiei. Este nevoie ca superiorii să aibă o anumită deschidere spre a primi feedback de la angajații lor, tocmai pentru a-i ajuta în acest proces delicat. Dacă dorești ca angajații să îți ofere feedback onest, iată câteva lucruri de pus în aplicare, conform Harvard Business Review.

Cere feedback

Cel mai ușor mod de a afla părerea celorlalți este să-i întrebi. În întâlniri sau la o discuție față în față, întreabă-ți angajații ce părere au despre modul în care gestionezi situațiile. Fii deschis către orice formă de feedback, pentru a putea primi unul onest din partea lor. Dacă observi că nimeni nu are niciodată o opinie în contradictoriu sau o recomandare legată de acțiunile tale, este nevoie să îți pui niște întrebări. Există, la un moment dat, cineva care nu este în totalitate de acord cu decizia pe care ai luat-o. Este important ca acesta să fie capabil să îți spună ce gândește și să poată veni cu critici la adresa ta. Așadar, arată-le angajaților tăi că ești deschis în a primi critici constructive și cere-le ori de câte ori ai ocazia. Evită, totuși, ca feedback-ul primit să fie unul anonim, deoarece acest lucru nu ajută la întărirea relațiilor și la o comunicare deschisă.

Caută indiciile non-verbale

Angajații mereu îți transmit ceea ce gândesc prin mesaje non-verbale. Chiar dacă evită să verbalizeze, corpul lor transmite mesajele corecte. Dacă reușești să citești aceste mesaje, poți beneficia de un feedback autentic de la ei. Dacă observi că evită contactul vizual sau deodată devin tăcuți, acestea sunt semne că ascund ceva sau că există o contradicție între ceea ce au spus și ceea ce gândesc. În astfel de situații, este important să semnalezi ceea ce observi. Spune-le că te îngrijorează tăcerea lor și că te-ar ajuta să îți spună ce se întâmplă. În felul acesta, poți afla ceea ce îi deranjează cu adevărat și poți face modificările necesare. Odată ce observă că iei în considerare opinia lor și că accepți critica, se vor deschide mai ușor.

Fii atent la ceea ce spui

De cele mai multe ori, după o prezentare, ești înclinat să creezi senzația că totul a decurs foarte bine. Fii atent la ceea ce spui și la atmosfera pe care o creezi. Dacă la sfârșit spui „mulțumesc” și îi întrebi scurt dacă au întrebări, fără ca aceștia să spună realmente ceva, nu este în regulă. Nu trebuie să bifezi acea prezentare și să încerci să pleci cât mai repede din ședință. Ideea este de a afla ceea ce gândesc cu adevărat despre ceea ce ai spus. Dacă observi că nu au nici o întrebare sau nimic de spus la sfârșit, cu toate că i-ai întrebat, nu te mulțumi cu acest lucru. Încearcă să afli opinia lor, indiferent care ar fi aceasta. Feedback-ul angajaților tăi este important la fiecare lucru pe care îl comunici. În acest fel, știi dacă ai făcut o treabă bună sau dacă e nevoie de îmbunătățiri.

Cere sfatul

Invită-ți angajații pe rând, la o discuție în care îți arăți vulnerabilitatea. Spune-le de lucrurile de care te temi că nu vor funcționa. Cere-le părerea în legătură cu această stiuație. Încearcă să ai o discuție asemănătoare ca cea cu un prieten, în care îi ceri sfaturi despre o anumită problemă. Este important ca angajații tăi să știe că ai temeri și că ai nevoie de sprijinul lor. În acest fel, se vor deschide și îți vor spune unde cred ei că greșești. Vei beneficia astfel de un feedback autentic și onest, generat de vulnerabilitatea arătată. Oamenii tind să devină empatici, când te arăți nesigur, și în acele momente îți pot spune cu mai multă ușurință ceea ce gândesc. Sfaturile primite te vor ajuta să afli ce gândesc și să faci schimbările necesare pentru o relație mai bună.

Citește și Cum ajuți un angajat care nu mai este productiv

Foto: Pixabay