Din doar 8 cuvinte esenţiale, fostul CEO Google a învățat cea mai importantă lecție a unui lider

Din doar 8 cuvinte esentiale, fostul CEO Google a invatat cea mai importanta lectie a unui lider

De cele mai multe ori, atunci când ajungi în vârf, te simţi singur, iar acestă senzaţie se aplifică atunci când trebuie să recunoști că ai eșuat. Eric Schmidt, fostul CEO al Google din 2001 până în 2011, și președinte executiv al Google a simţit toate acestea pe pielea lui.

O mulțime de lucruri bune s-au întâmplat în toţi acei ani cât Schmidt a fost la coducere. Dar, cu toate acestea, există și un eșec imens, care a devenit tot mai evident în ultima vreme: incapacitatea Google de a face o mutare solidă și sustenabilă în social media.

Schmidt a fost întrebat recent despre acest eșec, iar răspunsul lui a fost unul memorabil și am putea spune valabil inclusiv pentru viitoarele generaţii de lideri. A fost unul care a arătat o capacitate reală de a coduce și a inspira. Primele opt cuvinte sunt probabil cele mai importante.

„Trebuie să-mi asum responsabilitatea pentru acest eșec”, a spus el. „Au fost destul de multe lucruri care nu au ieșit bine, dar cred că cel mai mult am pierdut prin faptul că am rămas în bula mea de CEO”.

Iată istoricul, contextul și motivul pentru care răspunsul lui Schmidt este atât de important.

Un scurt istoric de social media la Google

În anul 2011, Google aloca bani și timp în promovarea celei mai recente platforme de social media, Google+, acea armă secretă care se presupunea că va distruge Facebook-ul.

De fapt, la câteva ore după ce a fost anunțat Google+, Mark Zuckerberg a convocat o întâlnire cu toată echipa pentru a vedea cum ar putea înfrunta Facebook această „amenințare existențială”. Cu toate acestea, Google+ a avut probleme majore încă de la bun început.

Niciodată nu a avut caracteristici sau UX* la fel de bune ca Facebook. Mai mult decât atât, Google a încercat să își „forțeze intrarea” spre o bază masivă de utilizatori, creând practic conturi pentru milioane de oameni care s-au înscris și utilizau alte servicii Google. Rezultatul: o implicare extrem de slabă a utilizatorilor.

În același timp, o echipă de două persoane cu o investiție de 500.000 de dolari a lansat compania care a devenit Instagram.

Până la urmă, Instagram și-a făcut fondatorii miliardari iar Google+ a anunțat luna trecută că se va închide până anul viitor.

Citește și Steve Jobs a urmat aceste reguli de succes care se aplică oricărei afaceri