Însă săpați un pic mai adânc și apare o imagine mai nuanțată despre utilizatorii de social media din ziua de azi, care are implicații importante asupra modurilor în care mărcile ajung la clienți. Mai exact, atunci când te uiți la cine este – și mai important, cine nu – în topul creșterii popularității pe platformele sociale, un demografic cheie pare să fie oarecum în retragere: tinerii.
Citește și: Beneficii ale utilizării social media pentru a crește o microîntreprindere
Pentru a înțelege ce anume conduce această schimbare, trebuie să discutați doar cu tinerii. Ei spun că după ce au petrecut ani construind identități online cu atenție și acumulând o mulțime de „prieteni” online, vor să fie ei înșiși și să își facă prieteni adevărați pe baza unor interese comune. De asemenea, au dorința de confidențialitate, siguranță și un răgaz din partea mulțimilor de persoane de pe platformele sociale – care includ acum și părinții lor, scrie hbr.org.
Pentru a ajunge la aceste audiențe mai tinere pe social media, marketerii vor trebui să își reconsidere abordarea. Primul pas este să înțelegem caracteristicile distincte ale acestor spații online mai închise și adesea mai private și mai interactive. Deoarece cred că denumirea unei tendințe ajută la furnizarea unui cadru pentru înțelegerea acesteia, am numit aceste spații „focuri de tabără digitale”.
Dacă media socială se poate simți ca un terminal de aeroport aglomerat, unde toată lumea are voie, dar nimeni nu se simte deosebit de încântat să fie acolo, focurile de tabără digitale oferă o oază mai intimă în care grupuri mai mici de oameni sunt încântați să se adune în jurul intereselor comune.