Era rețelelor sociale antisociale

Era retelelor sociale antisociale
Platformele sociale încă raportează o creștere puternică – da, chiar și Facebook – în ciuda vocilor care susțin contrariul. Conversația socială continuă să modeleze totul, de la cultură la ciclul media până la relațiile noastre cele mai intime. Și acum petrecem mai mult timp ca niciodată pe telefoanele noastre, derularea interminabilă prin fluxurile noastre sociale fiind un motiv principal.

Însă săpați un pic mai adânc și apare o imagine mai nuanțată despre utilizatorii de social media din ziua de azi, care are implicații importante asupra modurilor în care mărcile ajung la clienți. Mai exact, atunci când te uiți la cine este – și mai important, cine nu – în topul creșterii popularității pe platformele sociale, un demografic cheie pare să fie oarecum în retragere: tinerii.

Citește și: Beneficii ale utilizării social media pentru a crește o microîntreprindere

Pentru a înțelege ce anume conduce această schimbare, trebuie să discutați doar cu tinerii. Ei spun că după ce au petrecut ani construind identități online cu atenție și acumulând o mulțime de „prieteni” online, vor să fie ei înșiși și să își facă prieteni adevărați pe baza unor interese comune. De asemenea, au dorința de confidențialitate, siguranță și un răgaz din partea mulțimilor de persoane de pe platformele sociale – care includ acum și părinții lor, scrie hbr.org.

Pentru a ajunge la aceste audiențe mai tinere pe social media, marketerii vor trebui să își reconsidere abordarea. Primul pas este să înțelegem caracteristicile distincte ale acestor spații online mai închise și adesea mai private și mai interactive. Deoarece cred că denumirea unei tendințe ajută la furnizarea unui cadru pentru înțelegerea acesteia, am numit aceste spații „focuri de tabără digitale”.

Dacă media socială se poate simți ca un terminal de aeroport aglomerat, unde toată lumea are voie, dar nimeni nu se simte deosebit de încântat să fie acolo, focurile de tabără digitale oferă o oază mai intimă în care grupuri mai mici de oameni sunt încântați să se adune în jurul intereselor comune.


Manager Express este o platformă online dedicată managerilor şi antreprenorilor, dezvoltării lor, activităţii lor curente, intereselor lor. Dacă sunteţi antreprenori, conduceţi o companie, o fabrică sau doar o echipă de specialişti, folosiţi-vă de Manager Express ori de câte ori vă frământă o întrebare, căutaţi o soluţie la o problemă, o sursă de inspiraţie sau vreţi, pur şi simplu, să împărtăşiţi şi altora experienţa voastră!

Contact | Termeni și condiții | Politica de Cookie

Rodica Nicolae – owner si redactor-șef
rodica.nicolae@managerexpress.ro
0722.409.342

Olivia Vereha – contribuitor
olivia@managerexpress.ro

Anca Lupescu – contribuitor
anca.lupescu@managerexpress.ro

[contact-form-7 404 "Not Found"]