Cum să atragi şi să reţii angajaţii buni

Cum să atragi şi să reţii angajaţii buni

Roberta Matuson, consultant şi specialist în descoperirea de talente pentru companii, face, pentru revista Forbes, patru recomandări, legate de maximizarea valorificării talentelor care este, în opinia ei, esenţială pentru creşterea afacerilor.

Un studiu realizat recent de Deloitte arată că, în condiţiile refacerii economiei globale după criză, cea mai mare provocare pentru companii va fi în 2014 atragerea, reţinerea şi dezvoltarea angajaţilor cu potenţial mare.

În acest context, Matuson dă patru sfaturi pentru atragerea oamenilor-cheie, incluse în ultimul ei volum publicat „Talent Magnetism: How to Build a Workplace That Attracts and Keeps the Best”:

1. Nu ai nevoie de mulţi oameni, atunci când ai multe talente

Multe companii susţin că nu-şi permit să-i angajeze pe cei mai buni. Ca urmare, Matuson propune managerilor ca în loc să angajeze mulţi oameni mediocri pe salarii mici, să plătească puţin mai mult pentru a obţine o forţă de muncă superioară. Oamenii-cheie dintr-o companie fac treaba mai multor angajaţi obişnuiţi.

2. Atracţia te scuteşte de costurile recrutării. Pentru recrutarea personalului necesar unei companii, este nevoie de un substanţial efort, financiar şi uman, deoarece trebuie acoperite costurile legate de anunţurile de job-uri, de plata firmelor de recrutare şi multe altele.

Există însă o cale de a atrage viitori angajaţi buni, fără prea multe eforturi: crearea unui mediu de lucru în care oamenilor să le placă să muncească. Cu alte cuvinte, poţi atrage prin reputaţia bună, dată de mulţumirea propriilor angajaţi. Aceasta contribuie la crearea unui brand de angajator atractiv, în sensul unei percepţii pozitive a viitorilor or, actualilor şi foştilor angajaţi în legătură cu compania. Miza este “cucerirea” celor mai buni.

3. Nu poţi să ai o organizaţie-magnet fără lideri care să atragă

Multe companii ar putea atrage ca un magnet, dacă ar fi mai atente la persoanele pe care le plasează în funcţii de conducere. Matuson consideră că este important ca o companie să investească în dezvoltarea echipei de management şi să-i încurajeze pe membrii acesteia să urmeze cursuri de leadership sau să lucreze cu un coach sau cu un mentor.

4. Dă-le oamenilor motive să rămână în companie.

Angajaţii din ziua de astăzi vor să munceascăinteresant. Ei doresc să se simtă valorizaţi şi să ştie că acţiunile lor contează. În plus, îşi doresc să fie trataţi cu respect, ceea ce presupune şi să fie plătiţi conform cu plusvaloarea pe care o aduc companiei.

Ca urmare, managerul trebuie să le recunoască meritele şi să le aprecieze realizările. Mai mult, el trebuie să le arate care este legătura dintre munca lor şi obiectivele şi realizările firmei.

În ceea ce priveşte latura financiară, Matuson recomandă ca rezultatele deosebite să fie recompensate imediat, eventual printr-o creştere a salariului, în loc să se aştepte evaluarea anuală a performanţelor angajaţilor. Astfel angajaţii-cheie vor fi motivaţi şi fidelizaţi şi vor rămâne în companie.