Liderul, între respect și prietenie

Ce nu invata liderii la scoala

Care ar fi cea mai bună variantă, să fii un lider plăcut sau un lider respectat? J.T. O’Donnell, CEO la CAREEREALISM.com este de părere că, în vremurile noastre nu există cale de mijloc, ci trebuie să alegem neapărat o variantă sau altă.

Cu o experienă îndelungată în domeniul resurserlor umane, O’Donnell a explicat pentru LinkedIn că în momentul în care compania ei a decis să o promoveze la nivelul de manager, ea ales să fie, pentru echipa ei, tipul de lider de HR plăcut.

Experiența i-a dovedit, însă, că această variantă nu este mereu cea funcțională. Pusă în situația să angajajeze un nou trainer pentru departamentul de HR al companiei pentru care lucra, J.T. a selectat, în ciudat unei personalități dificile, o angajată cu 15 ani de experiență în domeniu.

Problemele au apărut în momentul în care un prim grup de participanți la training-ul ținut de noua angajată s-a plâns de comportamentul ei inadecvat și de lipsa ei de respect.

J.T. a hotărât atunci să o țină sub observație pe noua angajată. Perioada de observație nu a avut succes pentru că atâta timp cât O’Donnell îi verifica munca noului trainer,  acesta își desfășura activitatea perfect.

În momentul în care plângerile au continuat, șeful lui J.T. i-a recomandat să facă o alegere, fie rămâne la stadiul de lider care îți dorește să fie plăcut de angajat, iar angajatul să îi submineze autoritatea, fie alege să fie corectă și ia o măsură pentru a rezolva problema noului trainer.

Capacitatea de a lua decizii corecte, cu riscul de a fi mai puțin plăcut, spune J.T.  permite unui manager, ca ea, să fie recunoscut și respectat în calitate de lider.

A fi un lider plăcut funcționează în unele cazuri, în altele. Așa cum a observat și O’Donnell, este nevoie de mai multă autoritate, cu atât mai mult cu cât, în cazul ei, angajarea unui trainer cu un comportament nepotrivit îi afecta deja credibilitatea.

Ce a decis să facă?

A inclus noul trainer într-un program de 90 de zile de urmărire a perfomanțelor. I-a explicat de ce este luată o astfel de măsură și i-a dat un timp de gândire pentru a lua o decizie: programul sau demisia. Angajata a ales demisia.

Ce a învățat J.T. O’Donnell?

Că trebuie să fii, mai întâi, respectat și apoi plăcut. Ea spune, de asemenea, că un alt aspect care descrie un lider bun este recunoașterea greșelilor, așa cum a făcut la rândul ei atunci când a angajat un trainer nepotrivit.

J.T. concluzionează prin a afirma, în baza experienței în funcția de manager, că un lider trebuie să fie înconjurat de oameni care recunosc și respectă faptul că o persoană aflată la conducere mai și greșește, de oameni care au încredere în lider și care apreciază ceea ce pot învăța de la el.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •