S-a lansat Barometrul european pentru ocuparea forței de muncă

S a lansat Barometrul european pentru ocuparea fortei de munca

Staffing Industry Analysts (SIA), consultant global pe probleme de forță de muncă și ocupare, și World Employment Confederation (WEC), asociația internațională la care este afiliată Asociația Română a Agenților de Muncă Temporară – ARAMT, au lansat Barometrul european pentru ocuparea forței de muncă, un instrument interactiv de cercetare care acoperă indicatorii principali ai pieței muncii din 33 de țări.

Potrivit datelor Barometrului, în România, numărul angajaților temporari ajunsese la 71.000, în trimestrul al 3-lea al anului trecut, într-o ușoară creștere față de trimestrul anterior. Raportat anual, trendul ocupării în angajamente de muncă temporară este unul în scădere, atât la nivel național cât și european. Principalele zone acoperite de munca temporară sunt: activitățile agricole, construcțiile și industria manufacturieră. Per total, rata ocupării forței de muncă în România era cotată la 66,2% (trimestrul 3, 2018), cu aproape 3% mai mică raportat la media europeană pentru aceeași perioadă (69%).

Barometrul este proiectat pentru a permite utilizatorilor să filtreze, sorteze și să descarce grafice, statistici și perspective relevante referitoare la statutul ocupării forței de muncă în Europa.

Cu ajutorul datelor raportate în timp real, a celor mai recente analize Eurostat, la care se adaugă informațiile despre piața forței de muncă furnizate prin intermediul asociațiilor europene de profil, instrumentul poate surprinde riguros datele și tendințele pieței, pe o anumită perioadă de timp și pentru anumite zone geografice. Barometrul va fi emis o dată la fiecare 4 luni, și va cuprinde, pe lângă datele la zi, și un istoric începând cu trimestrul 2, 2016, până în prezent.

„Este un instrument foarte util pentru cei interesați de tendințele și evoluția pieței forței de muncă din Europa, și în special cele legate de munca temporară. Datele furnizate pot fi foarte ușor corelate cu factorii economici pentru a avea ulterior o imagine a relațiilor dintre trendurile economice și munca temporară”, a declarat Florin Godean, Președintele ARAMT.

Foto: Pixabay

Citește și „Open for Talent” – noua campanie de brand de angajator lansată de către KPMG, în România