8 aspecte importante pe care managerii le înțeleg despre comunicare

5 moduri pentru a îmbunătăți comunicarea internă

Când vine vorba despre business, comunicarea eficientă este absolut vitală pentru succes. De ce? Pentru că oferă claritate, productivitate, întreține munca în echipă și inspiră. Comunicarea slabă, în schimb, are rezultate cu efect opus. Iată câteva obiceiuri în comunicare pe care le folosesc managerii de succes.

 

Ascultă în mod activ

Oamenilor le place sa fie ascultati, chiar își doresc asta. A fi un bun ascultător este cea mai importantă calitate a unui lider de succes. De aceea, sefii excepționali practică în mod constant ascultarea activă – când se face un efort sincer pentru a înțelege ce spun angajații lor și arată că sunt atenți.

Sunt autentici

Șefii memorabili sunt sinceri și rămân autentici în relațiile cu cei din jur. Nu își acoperă greșelile, sunt onești, nu au secrete față de angajații lor. Aceștia se simt valorificați și parte dintr-un mediu de echipă grozav.

Te individualizezează (în sensul bun)

Ai fost vreodată la vreo prezentare și ai simțit că speakerul ți se adresa direct? Acesta este o abilitate arătată de către managerii buni. Este evident că nu poți avea constant timp de întâlniri individuale, însă pot exista momente de recunoaștere care vor face diferența.

Își fac timp pentru a-i lăuda pe ceilalți

Un studiu făcut de Harvard a găsit că lauda pentru o echipă este direct proporțională cu succesul acțiunilor întreprinse de ea. Chiar și sub presiunea timpului, cea mai mică încurajare îți reamintește să continui pe drumul spre obiectivul tău.

Liderii de succes sunt constructivi

Pe lângă lauda oferită, liderii exceptionali oferă și feedback constructiv. În loc să reacționeze cu furie, oferă direcții într-o  manieră calmă și neapărat axată pe acțiuni ce pot fi luate aproape imediat.

Încurajează oferirea și primirea feedback-ului

Liderii buni recunosc atunci când greșesc, valorificând orice feedback primit. Idei foarte bune vin de la angajații noi, care aduc o perspectivă proaspătă și pot vedea lucrurile ușor altfel. Orice idee este binevenită și, ca lider, trebuie să te expui la conținut din partea oricui.

Sunt abordabili

Conducerea eficientă a unei echipe se face cu politica “ușii deschise”. Trebuie creat un mediu care să permită oricărui membru din echipă să se simtă confortabil în a discuta despre provocările de la muncă.

Au grijă de motivația angajaților

Liderii excepționali se conectează cu angajații la nivel personal, cunoscându-le hobby-urile și ce ii menține activi. Când cer îndeplinirea unor proiecte sau vor să ridice moralul unui coleg, se bazează pe “de ce-ul” din spatele acțiunilor.