Ce este managementul căilor de comunicare?

Managementul căilor de comunicare înseamnă strategiile de marketing și vânzări pe care compania dvs. le folosește pentru a ajunge la consumatori și a îi satisface, tehnicile pe care le utilizați pentru a vă sprijini partenerii de distribuție și modul în care gestionați furnizorii, scrie business.com.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Atunci când vă stabiliți soluțiile de gestionare a acestor canale, trebuie să setați obiective clare pentru fiecare platformă folosită. (Un canal este modul în care intenționați să vindeți bunurile sau serviciile către publicul-țintă). Pe lângă obiectivele clare pentru fiecare cale de comunicare, trebuie să aveți în vedere câteva aspecte.

Definirea politicilor și a procedurilor de gestionare a acestora

Identificați produsele pe care le oferiți potrivite pentru o anumită platformă.

Dezvoltați programe de vânzări și marketing pentru fiecare cale de comunicare pentru a satisface nevoile reale ale clientului dvs. țintă, nu ceea ce credeți că sunt nevoile lor.

Identificarea soluțiilor de gestionare a platformelor

Când încercați să identificați o soluție de gestionare a canalului care va completa afacerea dvs., priviți imaginea de ansamblu. Comunicarea internă și cea externă sunt esențiale pentru a găsi o soluție care vă va ajuta să vă atingeți obiectivele.

Înainte de a alege o soluție software de gestionare a furnizorilor, identificați mai întâi nevoile dvs., apoi modul în care software-ul vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele, să creșteți eficiența și profiturile.

Citește și: Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

În continuare, evaluați tehnologia pe care o vor utiliza partenerii dvs. de platformă. Actualizările tehnologice, comunicarea și alinierea organizației sunt vitale pentru succes. Priviți-vă compania în ansamblu și înțelegeți cum interacționează fiecare parte cu cealaltă, de la cea mai mică achiziție de la magazinul de aprovizionare de birou local, până la sisteme tehnologice complexe. Nu pierdeți din vedere cel mai important aspect al companiei dvs.: clientul.

Exemple de gestionare a platformelor

Conform Simplicable, principalele tipuri de gestionare a căilor de comunicare includ:

  • arhitectura canalului: cadrul de bază pentru platforma dvs.; înglobează modul în care produsul este furnizat de către producător consumatorului;
  • strategia platformei: acest aspect implică modelul dvs. de vânzări și distribuție, cum ar fi modul în care intenționați să vă extindeți piața și ce planuri de acțiune specifice veți pune în aplicare pentru a vă îmbunătăți canalul de comerț electronic;
  • proiectarea platformei: cum veți implementa noi platforme?; de exemplu, puteți crea un program de afiliere care să încurajeze anumite tipuri de persoane și companii pentru a ajuta la vânzarea și promovarea produsului;
  • managementul vânzărilor: acest aspect implică modul în care veți gestiona vânzările și alți parteneri; aceasta ar putea include stimulentele pe care le veți oferi pentru a crește vânzările;
  • conflictul platformei: cum intenționați să abordați conflictul dintre platformele care sunt ineficiente pentru una dintre părți sau contraproductive?; de exemplu, dacă utilizați o soluție de comerț electronic care își subcontractează afiliații, trebuie să abordați acest conflict; când proiectați canale, trebuie să fiți atenți ca o platformă să nu creeze un conflict pentru o alta;
  • managementul relațiilor: stabilirea și gestionarea relațiilor cu furnizorii, partenerii, în timp;
  • experiență de brand: cum intenționați să dezvoltați o experiență de brand care să fie consecventă pe toate canalele, inclusiv dacă vindeți online, prin intermediul rețelelor de socializare etc., precum și în spații, cum ar fi magazine, buticuri și multe altele?;
  • prețuri: această metodă implică strategii de prețuri specifice unor platforme; de exemplu, o brutărie de lux care vinde doar anumite produse în zone de lux este un astfel de model;
  • planificarea operațiunilor de vânzare și acțiune: această metodă presupune să-ți faci timp pentru a alinia bunurile sau serviciile pe care le produci la cererea generală; de exemplu, dacă aveți un produs sau un serviciu care este mai popular în anumite perioade ale anului (cum ar fi Crăciunul), creșteți producția primăvara sau vara;

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

  • gestionarea veniturilor: cum veți optimiza veniturile pentru stocul disponibil?; de exemplu, un magazin de vânzare cu amănuntul poate vinde costumele de baie la preț complet până aproape de sfârșitul verii, moment în care probabil că ar scădea stocul pentru a face loc produselor de toamnă și de iarnă;
  • distribuție: acest aspect se referă la modul în care veți livra obligațiile dvs. partenerilor de canal și clienților; adică, gestionarea corectă a logisticii, cum ar fi schimburile de produse și returnările.

Sursa foto: Unsplash

  • 4
  •  
  •  
  •  
  •