Marketingul e scump. Și când ai o afacere nouă, aceste cheltuieli se pot aduna și îți pot afecta afacerea. De la promovare digitală la reclame, să înștiințezi lumea că ai venit pe piață cu o nouă afacerea, durează timp, necesită răbdare și e nevoie de practică, mai ales când banii sunt pu țini.
În zilele noastre, multe proprietari de afaceri au pornit în căutarea unor modalități prin care să facă marketing fără prea multe costuri. Iată câteva trucuri prin care poți face la fel:
Solicită recomandări de la clienți
Cea mai bună formă de publicitate și marketing este din gură în gura. Oamenii iubesc să audă experiențele de cumpărare ale altor persoane. Ia în considerare recenziile Google și Yelp. Dacă lași o recenzie, vă vor trimite un e-mail pentru a vă spune câți oameni au văzut recenzia lăsată de tine. Vrei ca oamenii care îți folosesc produsul sau serviciul să lase recenzii oneste, care să atragă și mai mulți oameni spre afacerea ta.
Când nu stați prea bine cu finanțele, oamenii care vă iubesc produsele sunt cele mai bune „reclame ambulante”. Da, sună urât, dar ei sunt promovarea de care ai atât de multă nevoie și pe care nu ți-o permiți. Ai mare grijă să îți satisfaci clienții actuali și să le pui la dispoziție o experiență cât mai plăcută de cumpărare, pentru ca ei să recomande produsul sau serviciul tău.
Profită de platformele social media pentru a îți promova afacerea
Este mediul perfect în care o afacere să se promoveze. Datorită prietenilor și următirilor, multe noi afaceri au devenit mari și cu un potențial uriaș. Acum că social media a monetizat eforturile afacerii pe care vrei sa o promovezi, multe microîntreprinderi au început să investească pentru a fi văzute.
Ei bine, poți să nu plătești, însă efortul va trebui sa fie mai mare. Este vorba despre interacțiune. Trebuie să îți updatezi constant profilul afacerii, să postezi noutăți, să fii activ pe grupuri, să lași comentarii și like-uri, să te angajezi în discuții, să pui întrebări sau să oferi soluții. De altfel, și conectarea cu alte industrii similare te poate ajuta mult. Însă fii atent la tact. Nu vrei să devii persoana care tot timpul încearcă să vândă ceva. Folosește insight-urile platformei ca să vezi unde mai ai de lucru.
Ai griă de site-ul afacerii tale. Trebuie să fie constant updatat și îngrijit, cu content care oferă valoare și întotdeauna trebuie ca oamenii care îți vizitează site-ul să aibă unde și pe cine să întrebe și să obțină răspunsuri rapide și clare.
Lumea offline
Deși trăim într-o societate digitală, există încă o întreagă lume a afacerilor care are loc offline. Ca proprietar de afaceri, nu poți aștepta doar ca afacerea să vină la tine. Trebuie să iei inițiativa și să găsești afacerea de care ai nevoie. Și dacă deschizi ochii și mintea, vei vedea piața țintă din jurul tău.
Un punct de plecare excelent îl reprezintă evenimentele locale de networking. Vei întâlni noi chipuri și vei face legături cu oameni care ar putea fi potențiali cumpărători. În plus, participă la expoziții comerciale, la evenimente de afaceri și la orice eveniment care te pune într-un spațiu unde te poți conecta cu oamenii și poți efectua cercetări de piață.
Atunci când există o lipsă de fonduri, creativitatea poate crește. Trebuie să înveți cum să-ți iei viitorul în mâinile tale și să stai în trencile de a face afaceri. Cu cât rămâneți mai consecvent și cu strategia, cu atât mai multe șanse vor fi în generarea de afaceri pentru dvs.