Nu-ți ignora brandul personal!

Acolo unde modelele culturale privilegiaza individul si apoi comunitatea, brandul personal deriva din dreptul de exprimare.

De ce este bine să ne construim brandul personal? Pentru că este dreptul nostru de a ne defini ca indivizi. Acolo unde modelele culturale privilegiază individul şi apoi comunitatea, brandul personal derivă din dreptul de exprimare. Când ai libertatea să exprimi cine eşti şi ce este important pentru tine spui, de fapt, care sunt valorile tale.

Brandul personal în lumea VUCA

VUCA este denumirea dată după 2008 mediului de afaceri devenit volatil, marcat de incertitudine, complex și ambiguu. În această lume, promisiunile de valoare reprezintă ancore de stabilizare, iar livrarea lor sistematică și relevantă pentru fiecare segment de clienți în parte te face favorit în opțiunile lor. Cu alte cuvinte, fie că ești antreprenor, fie că ești angajat sau freelancer, brandul personal, pe lângă competențele solide, calitățile și caracteristicile care te fac unic, te diferențiază pozitiv și îți dă credibilitate.

Brandul personal și valorile personale

Brandul personal este o promisiune de valoare. Este marca valorilor noastre individuale care ne diferenţiază şi ne dau contur. Dacă buletinul atestă identitatea noastră administrativă, brandul personal atestă identitatea noastră susținută de valorile noastre în spaţiul public.

Valorile personale ne reflectă nevoile și aspirațiile constante și ne permit să ne concentrăm acțiunile spre împlinirea lor. Fiecare valoare este raționalizată sub forma unui set de convingeri și credințe care o justifică. Ansamblul acestora ne formează sistemul de valori și convingeri. Astfel, atunci când ne construim brandul personal pornind de la valorile personale principale, autenticitatea este un rezultat natural și firesc, iar diferențierea este imediată.

Exprimarea valorilor personale vine însă împreună cu o mare responsabilitate. Este bine să fim responsabili faţă de ce valori promovăm în jur astfel încât să construim o lume mai bună. Brandul personal este ancorat în valorile personale, dar are mijloace de exprimare diferite în funcţie de obiectivul personal sau profesional pe care îl avem.

Un tânăr care dorește să devină antreprenor va alege alte canale de construire ale brandului personal decât un coleg care vrea să devină un reputat avocat. Obiectivele de carieră diferite vor face ca mediile și metodele alese pentru construirea brandului personal să fie foarte diferite în cele două situații date ca exemplu.

Ca să ne construim brandul personal este bine să avem un obiectiv şi să ne structurăm activităţile către atingerea acestuia. Aşadar, brandul personal conţine dreptul de exprimare a individualităţii noastre, responsabilitate şi obiectiv-ţintă.