PR-iștii sunt cei care văd oportunitățile înainte să apară

PR-istii sunt cei care vad oportunitatile inainte sa apara

Când lucrezi în industria de PR, este util să îți formezi obiceiuri bune. Deși sună monoton, acestea te ajută să ții cârma în direcția potrivită și să te îndrepți spre obiectivele profesionale. Despre cele mai bune obiceiuri pentru o viață de succes am scris și cu alte ocazii. Deși oamenii de succes împărtășesc anumite obiceiuri comune, există anumite particularități specifice managerilor din diferite industrii.

În acest sens, crenshawcomm.com enumeră cinci calități ale managerilor care excelează în arta relațiilor publice.

Citește și: Cinci obiceiuri ale oamenilor de succes

Sunt proactivi. Trăsătura care valorifică un manager de PR este abilitatea de a anticipa oportunități pentru compania sau clientul său, înainte ca acestea să apară. În loc să aștepte noutăți sau produse noi să fie lansate pe piață, profesioniștii proactivi cercetează amănunțit modalități prin care pot spune povestea companiei, în fiecare anotimp.

Ei vizualizează scopul final încă de la început. Uneori, munca în comunicare înseamnă să jongleze cu o mulțime de lucruri abstracte, cum ar fi prosperitatea unei afaceri. Totuși, managerii buni știu cum să vizualizeze scopul la care lucrează. De exemplu, atunci când decid asupra unui unghi al poveștii sau unui element de atracție pentru presă, este important să poată vedea povestea finală, cum se încadrează compania sau brand-ul în lumea reală. Atunci când lucrează cu o imagine clară a finalului, managerii de PR pot dezvolta strategia și tactica necesară pentru a ajunge acolo.

Ei citesc constant. Relațiile publice se „hrănesc” din actualități. Cei mai buni manageri de relații publice sunt devoratori de media. Nu contează cum aleg să citească: aplicațiile și dispozitivele actuale oferă numeroase opțiuni pentru a fi în pas cu toate modelele de media. Cititul constant are avantajul suplimentar de a menține și de a îmbunătăți abilitățile de scriere.

Gândesc în stilul ”win-win”. O mare parte din ceea ce înseamnă relațiile cu publicul se datorează canalelor mass-media câștigate, loiale (”earned media”). Aceasta se referă la publicitatea oferită în mod voluntar de către mass-media sau cea obținută prin eforturi promoționale, altele decât publicitatea plătită.

De ce ar scrie cineva o știre pe gratis? Pentru că este un câștig și pentru ei. Oamenii pricepuți în PR își prezintă „marfa” ca fiind ceva important și pentru presă: brandul primește publicitate, iar mass-media adună cititori sau telespectatori.

Sunt bine organizați. Este imposibil să conduci cu succes un proiect de PR fără a avea abilități organizaționale impecabile. Spre deosebire de alte activități care presupun activități de precizie, industria de comunicare implică mai mulți oameni, din mai multe echipe. Aici se adaugă diverse tipuri de resurse, linii de dialog și evenimente care trebuie luate în calcul. Dacă nu există un sistem eficient, lucrurile pot scăpa de sub control.

Citește și: Ce abilități trebuie să aibă un bun manager de marketing?