Sfaturi pentru comunicarea cu angajații care nu acceptă feedback

Proiect de suport pentru startup-uri

Deborah Grayson Riegel, leadership coach, vorbește într-un articol publicat în Harvard Business Review, despre situația complicată în care un angajat nu acceptă feedback-ul oferit de manager, dar și despre importanța modului în care este livrat acest feedback.

Principalul sfat pentru managerii care se confruntă cu această problemă este să ia o pauză în datul de feedback despre performanță și să se orienteze un timp pe a da feedback pe modul în care un angajat primește, de fapt, evaluarea muncii sale. În contextul unui mediu de lucru foarte fluid, aderarea la valorile business-ului pentru care lucrezi și energia cu care îți îndeplinești taskurile, lucrând în același timp la o versiune cât mai bună a propriei tale persoane, mai ales din punct de vedere profesional, sunt esențiale.

Dezvoltarea personală este la fel de importantă ca dezvoltarea competențelor practice, iar aceasta se obține prin comunicare și colaborare. De aceea, opinia multor specialiști este că ea trebuie să fie un subiect în sine de conversație în cadrul companiei.

Cum ar trebui să abordeze managerii acest tip de situație?

  • Explică pe îndelete contextul, pentru a te asigura că angajatul înțelege rolul său în echipă și în propria carieră. Amândoi trebuie să fiți conștienți, pe de o parte, că este responsabilitatea ta să oferi feedback, şi, pe de altă parte, că rezistența lui la orice critică din partea ta poate avea un impact negativ asupra traseului său profesional.
  • Încearcă să înțelegi tiparul comportamental al angajatului. Nu îi spune că ai luat la cunoștință faptul că el răspunde monosilabic la primirea feedback-ului.  Încearcă să transformi discuția într-una de împărtășire a opiniilor amândurora asupra subiectului.
  • Folosește limbaj cât mai neutru. Cea mai sigură cale de a face pe cineva să devină defensiv este spunându-i că se comportă defensiv. Abordează problema lăsând la o parte adjectivele și atributele care înmagazinează judecăţi ale comportamentelor.
  • Cere, la rândul tău, feedback despre propria ta prestație ca manager. Poate ai un stil de comunicare dificil pentru anumiți oameni. Poate ești prea agresiv sau evaziv și mesajul, deși bine intenționat, ajunge alterat la receptor.
  • Demonstrează că înțelegi situația, dând exemplu un caz similar din trecutul tău, o experiență personală și cum ai reacționat ulterior, pentru a arăta angajaților că există și reacții diferite de ale lor, moduri diferite de a pune problema.
  • Setează limite și deadline-uri pentru a te asigura că angajatul nu amână rezolvarea situației.
  • Oferă recunoaștere atunci când observi o schimbare comportamentală sau de atitudine.