Marketingul autentic, calea spre consumatorul digital

Exista o prapastie intre client si marketing, dar o putem strabate prin Authentic Marketing

Există câteva întrebări pe care oamenii din departamentele de marketing și le pun în fiecare zi. Frământarea lor este una de înțeles având în vedere transformările pe care tehnologia le-a adus în viața noastră personală și profesională în ultimii ani.

Există o prăpastie între marketing și consumator?

Cât timp va mai funcționa marketingul tradițional? Pe ce canale putem comunica eficient cu cei care ne cunosc sau nu (încă) brandul, produsele, serviciile? Cum construim o punte către noul tip de consumator – consumatorul digital?

Marketingul tradițional se dovedește de multe ori ineficient și este nevoie de integrarea acestuia cu marketingul digital. Ponderea lor diferă în funcție de industrie. Canalele de comunicare eficientă sunt deja cele mobile, deoarece online-ul este accesat acum în România în proporție de 53% de pe dispozitive mobile.

Ce fac diferit consumatorii digitali?

Dacă la nivel global 62% dintre consumatori sunt consumatori digitali, care se bazează pe tehnologie pentru a parcurge cel puțin trei etape din procesul de cumpărare, în România procentul depășeste 40% și este în creștere rapidă.

Ce fac diferit consumatorii digitali? În România, 62% dintre consumatorii digitali se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit. Consumatorii digitali accesează recenzii, verifică din mai multe surse mesajele de marketing ale companiilor și aleg cum doresc canalul de cumparare – online sau offline. Pentru ei decizia de cumpărare este în proporție de 56-67% bazată pe sfaturile date de către prieteni și cunoștințe.

Un alt aspect extrem de important, pe care oamenii de marketing trebuie să îl aibă în vedere, este faptul că în România numai 21% dintre consumatori sunt influențați de loialitatea față de brand în decizia de cumpărare. 32% dintre aceștia vor calitate și fiabilitate pentru produsele pe care le achiziționează, iar 90% vor da feedback negativ în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.

Ce altceva mai este diferit acum? Avem de a face deja cu o pondere din ce în ce mai importantă între consumatori a celor din generația Y și, de acum înainte, și a celor din generația Z. Iar Millenials și Gen Z au o prezență proprie în online și comunică foarte mult în timp real. Studiile arată că 45% dintre aceștia generează conținut pe vlog / blog sau pe conturile proprii de social media, iar 32% sunt interesați de sustenabilitate și de valorile companiei de la care decid să cumpere.