7 metode prin care să atrageți clienți noi

Construirea unei liste de clienți potriviți poate părea o sarcină copleșitoare pentru unii oameni de afaceri. Iar asigurarea unui flux constant de clienți noi, care să ajute la creșterea afacerii, s-ar putea dovedi și mai problematică. 

Clienții reprezintă seva fără de care o companie nu poate exista și cu toții suntem conștienți de acest lucru. Numai că unii pierd din vedere faptul că seva poate fi „gestionată”, pentru a ajuta dezvoltarea unor zone alese. Farzana Irani a scris, pe OPEN Forum, despre importanța unei baze solide de clienți, precum și despre metodele prin care îi putem atrage. Iată care sunt cei șapte pași recomandați:

1. Identificați clientul ideal pentru compania voastră

Este mai ușor să căutați clienți dacă știți cu exactitate ce fel de consumatori vă interesează. Astfel că, fără un profil al clientului ideal, va fi destul de greu să vă orientați în imensa lume a potențialilor clienți, atunci când începeți căutarea celor potriviți business-ului vostru.

Definiți clar clientul ideal și evitați să faceți declarații vaste despre publicul țintă, precum “toate femeile” sau „toți bărbații”. Puține produse mulțumesc un grup mare de oameni, iar supraestimarea pieței vă poate împiedica să dezvoltați strategii viabile.

„Întotdeauna trebuie să aveți o imagine foarte clară în minte despre clientul căruia vreți să vă adresați. Gândiți-vă la ceea ce îi face pe acei oameni fericiți, triști, speriați, ușurați și apoi gândiți-vă la cum le puteți face viețile puțin mai ușoare”, a scris Nicole Beckett, președinte Premier Content Source, conform American Express.

2. Descoperiți unde „locuiesc” clienții voștri

Locul în care vă uitați după clienți va depinde de natura business-ului. Unele „locuri” bune se referă la forumuri și platforme de social media, pe când altele pot presupune conferințe și congrese relevante pentru industria în care activați.

Cu profilul clientului ideal în minte, „identificați acele locuri unde ar putea fi găsiți acești clenți (online, offline, mail și așa mai departe) și realizați mesaje pentru ei”, a spus Jeff Motter, CEO și CMO East Bay Marketing Group.

3. Cunoașteți-vă afacerea în întregime

Înțelegerea amănunțită a industriei în care activați, precum și o cunoaștere solidă a produsului sau serviciului pe care îl oferiți sunt elemente-cheie pentru a fi atractivi pentru clienți. Oamenii care ar fi interesați de afacerea voastră se simt cu atât mai atrași cu cât cel ce le oferă serviciul sau produsul este mai bine informat asupra contextului și asupra oportunităților sau avantajelor pe care le aduce business-ul respectiv pe piață.

4. Poziționați-vă în mintea clienților ca un „răspuns”

Oferiți potențialilor clienți cu care intrați în contact un motiv suficient de bun pentru a vă încerca serviciile. Acesta este primul pas pentru a-i transforma în clienți fideli, a sugerat Jason Reis, proprietar și lead programmer la Flehk Corp.

„Oferiți valoare și demonstrați-le clienților că înțelegeți în profunzime problemele pe care ei vor să le rezolve”, spune Reis.

Acest lucru se poate realiza fie online, fie interacționând fizic cu oamenii.

5. Încearcați Direct Response Marketing

Cea mai bună modalitate pentru a ajunge la clienți este folosirea de tactici care să îi încurajeze să finalizeze acțiuni specifice.

„Învățați să creați reclame care atrag clienții ideali, oferindu-le gratuit, pentru început, ceva de valoare, pentru a-i atrage. Învațați tot ce puteți despre practicile Direct Response Marketing, pentru că ele vă vor învăța, la rândul lor, să vă concentrați pe rezultate care contează. Realizați mesaje convingătoare/captivante, care transmit audienței ideale ce ar rata dacă nu ar lucra cu voi. Arătați-le potențialilor clienți că le înțelegeți problemele și că le puteți rezolva mai rapid și mai ieftin”, spune Jeff Motter, CEO și CMO East Bay Marketing Group.

6. Dezvoltați parteneriate

Dacă faceți echipă cu alte afaceri care oferă servicii complementare, atunci puteți profita de avantajele sinergiei, care poate fi foarte eficientă în dezvoltarea unui business. De exemplu, dacă aveți o companie specializată în SEO, aveți în vedere o posibilă colaborare cu un business care construiește website-uri.
Cultivarea relațiilor, fie cu alte business-uri sau cu clienții, vă ajută să realizați o bază de date variata, sugerează Beckett.

„Axați-vă pe construirea relațiilor interumane. Cu cât sunt mai puternice relațiile, cu atât mai probabil clienții voștri le vor spune și prietenilor lor despre voi. Și cu atât mai probabil se vor întoarce la voi”, mai adaugă Nicole Beckett.

7. Follow-up

După toate eforturile depuse pentru a crea business atractiv, trebuie să vă amintiți întotdeauna „să închideți bucla”, a afirmat Josh Sprague, CEO Orange Mud.

Follow-up-ul este o etapă la fel de importantă precum celelalte, deși de multe ori ignorată odată ce vânzarea s-a încheiat. Follow-up-ul este un pas final esențial în procesul de vânzare și se referă la telefonul pe care îl dă un agent de vânzări după ce bunurile/serviciile comandate de client au fost livrate pentru a verifica dacă totul este în ordine și pentru a verifica satisfacția clientului. Acest pas vă poate ajuta, în primul rând, să verificați dacă totul este cum trebuie, dar lăsați și o impresie de final foarte plăcută, întrucât clientul va înțelege că, deși „relația” s-a terminat, nu l-ați uitat.

(Foto: Chris Potter/www.flickr.com)