Angajații care se simt iubiți dau randament mai bun la muncă

Angajații care se simt iubiți dau randament mai bun la muncă

În viziunea generală, un lider trebuie să fie sever, rece cu angajații și să încerce să mențină un raport cât mai stric angajator-angajat. Totuși, această strategie nu este cea mai eficientă, spun cei de la Harvard Business Review.

De fapt, angajații care se simt iubiți, sprijiniți de către colegi, de către șefi sunt cei care ajung să dea cel mai bun randament.

Într-un studiu realizat de HBR realizat într-un spital din Northeast (SUA), denumit ”What’s Love Got to Do With It?: The Influence of a Culture of Companionate Love in the Long-term Care Setting” au fost intervievați 185 de angajați, 108 pacienți și 42 de membri ai familiilor pacienților, în două etape, la o distanță de 16 luni.

Studiu a vrut să evidențieze modul în care cultura emoțională influențează angajatul, pacientul și familia.

Angajații care au simțit că pot lucra într-o cultură în care se simt iubiți au răspuns, în cadrul studiului, că sunt mult mai satisfăcuți de locul de muncă și de lucrul în echipă. Pentru că angajații erau fericiți, și pacienții au avut, potrivit studiului, o stare de spirit mult mai bună.

Deși studiul a fost aplicat într-un domeniu care din start are foarte multă legătură cu latura emoțională, rezultatul ei se aplică în toate industriile.

Cei de la HBR și-au continuat cercetarea și au intervievat și 3201 angajați care proveneau din șapte industrii diferite, de la servicii financiare, la imobiliare.

Din participanții la studiu, persoanele care lucrau într-o cultură organizațională în care își puteau exprima afecțiunea față de cei alături de care lucrau, erau cele mai satisfăcute de locul lor de muncă, cele mai fidele organizației și cu cele mai bune rezultate.

Este clar că o cultură în care afecțiunea este încurajată va permite angajaților să se simtă mai siguri pe ei pentru că știu că au pe cine să se bazeze la muncă, mai apreciați și vor avea o mentalitate mult mai optimist.

Fiecare companiei poate alege metoda sa de a recurge la o cultură a „afecțiunii”. Cei de la HBR propun trei variante:

1. Să redefinească ce înseamnă cultura organizațională – Dincolo de muncă de echipă, orientarea către rezultat sau inovație, definirea termenului de cultură poate include și emoții (bucurie, mândrie).

2. Să acorde atenție emoțiilor pe care le transmite angjaților zi de zi  – Exită o amprentă de emoții pe care o companie o poate lăsa asupra angajaților. Dacă ea este una rece, e foarte posibil ca angajații să se simtă tensionați, mereu sub presiunea muncii.

3. Să identifice modalitățile prin care se poate apropia de angajați – De exemplu, CEO-ul companiei Cisco, John Chambers, a cerut să fie informat în timp de maxim 48 de ore în cazul în care un membru al familiei al angajaților a murit. Este o formă de legătură importantă care se creează între angajat și angajator, legătură care nu pune o barieră strictă între ierarhii.