Cum să cumperi cu succes o companie

Cum sa cumperi cu succes o companie

Decizia de a cumpăra o afacere este una importantă, indiferent dacă o faci singur, alături de mai mulți parteneri sau de o afacere care cumpără o altă organizație. Există mai mulți pași concreți pentru a ușura procesul, care servesc drept ghid despre ceea ce trebuie luat în considerare înainte de a achiziționa o companie.

Dezvoltă povestea

De ce cauți să achiziționezi o companie? Care sunt obiectivele principale ale achiziției? Ce tip de transformare urmărești să faci în cadrul organizației tale? Răspunsul la aceste întrebări importante este primul pas în cumpărarea cu succes a unei companii.

Ar trebui să înțelegi și să identifici clar obiectivul final și viziunea pe termen lung a organizației pentru a alimenta strategia și deciziile tale de achiziție. De exemplu, cauți să cumperi o companie pentru a crește controlul lanțului de aprovizionare, a intra pe un teritoriu nou sau a elimina un concurent?

Citește și: Beneficii ale utilizării social media pentru a crește o microîntreprindere

Dezvoltă povestea achiziției tale și modul în care aceasta se va încadra în obiectivul mai mare al organizației tale și în creșterea viitoare a acesteia, scrie business.com.

Creează criterii de căutare

După ce ai definit clar de ce vrei să cumperi o companie, este esențial să dezvolți un set de criterii de căutare bazate pe obiectivul achiziției. Criteriile de căutare ar trebui să reducă tipul, dimensiunea, industria, geografia etc. ale companiilor pe care le-ai lua în considerare.

Dezvoltarea acestor criterii îți permite să faci o căutare mai strategică, direcționată și eficientă. Organizează criteriile de căutare pe un document centralizat la care toți factorii de decizie pot avea acces pentru a alinia eforturile și obiectivele de achiziție.

Efectuează o informare eficientă

Următorul pas în achiziționarea cu succes a unei companii este de a efectua o informare eficientă către organizațiile de care ești interesat. Acest lucru înseamnă pur și simplu să accesezi factorii de decizie-cheie ai companiei și să oferi un pas clar pentru o achiziție.

Eforturile de informare vor avea cel mai mare succes dacă îți selectezi în mod strategic canalele pentru a te conecta cu factorii de decizie, construiește-ți cu atenție mesajul, adăugă o propunere clară și concisă de valoare.

Citește și: Cum să pui pe picioare o microîntreprindere online

În mod tradițional, majoritatea activității de informare se realizează prin telefon. Cu toate acestea, în cazul în care factorii de decizie din compania ta țintă nu răspund la această informație și se întâmplă să fie foarte activi pe alte canale, cum ar fi LinkedIn, ar putea fi cel mai bine să formezi o conexiune direct prin intermediul acelei platforme. Aceste observații sunt extrem de importante.

Realizează ședințe introductive

După ce te-ai raportat la factorii de decizie-cheie de la organizația țintă și aceștia își exprimă interesul pentru o achiziție potențială, vei conduce probabil o formă de întâlnire introductivă.

Prima întâlnire între un potențial cumpărător și un vânzător este o parte incredibil de importantă și de convingere a procesului de M&A. Această întâlnire, indiferent dacă este desfășurată personal sau nu, este o oportunitate pentru ambele părți de a-și exprima obiectivele și termenii pentru achiziția potențială.

Obiectivele cheie ale reuniunilor introductive sunt evaluarea adecvării acordului și crearea unui raport puternic. Ambele organizații ar trebui să înțeleagă intențiile și motivațiile celuilalt. În timpul acestei întâlniri, evaluează de asemenea, cât de bine se vor integra organizațiile între ele în cazul în care tranzacția va continua. De exemplu, cât de bine se aliniază culturile și operațiile? Vino pregătit cu cercetări prealabile, orice întrebări ai și un mesaj clar.

Dacă ședința introductivă are succes, poți lua în considerare semnarea unei scrisori de intenție (LOI), un document neobligator care conține interesul, termenele și calendarul acordului. Semnarea acestui document  va oferi deseori acces suplimentar la materialele financiare, operaționale și legale ale altei organizații pentru a informa mai bine achiziția potențială.

Determină oportunitățile de scalare

Poate compania pe vrei să o cumperi scala cu propria ta întreprindere? Există oportunități bune de creștere sau există impedimente puternice? Acestea sunt întrebări importante de luat în considerare înainte de a lua decizia finală de a cumpăra o companie.

Citește și: De ce ai nevoie de o analiză SWOT pentru afacerea ta

Cum se vor alinia cultura, operațiunile, finanțele și domeniul de aplicare al pieței cu ale tale?

Determinarea oricăror blocaje de integrare la începutul procesului permite să lucrezi intern pentru a te pregăti pentru prima zi, ceea ce va duce în mod ideal la crearea valorii sporite și succesul pe termen lung al tranzacțiilor.

Readu decizia de achiziție la primul pas al acestui ghid. Cumpărarea acestei companii va avea ca rezultat obiectivele pe care le-ați stabilit și va oferi organizației tale cea mai bună cale de urmat?

Sursa foto: Unsplash