Holger Rathgeber, coautorul lucrării Our Iceberg Is Melting, a explicat pentru forbes.com care este din perspectiva sa cea mai mare greșeală pe care leaderii din ziua de azi tind să o comită.
Cum ajunge o companie să aibă eșecuri? Se complace în mediocritate, iar automulțumirea vine de la leader în jos, spune Rathgeber.
Când ajunge la autosuficientă, compania sau leaderul companiei s-ar putea să nu mai profite de ocaziile care apar în cale și care ar putea fi extrem de benefice. Pe măsură ce organizația cade în această suficiență, îi va fi tot mai greu să își revină.
Atunci când intervine și această stare de mediocritate, iar compania simte că pentru a face față pieței este nevoie de o schimbare, Holger Rathgeber spune că sarcina de a redresa lucrurile va reveni unui manager care cel mai probabil va miza pe instalarea unui nou regim de muncă, mai dur pentru angajați.
De aceea, spune Rathgeber, soluția pentru a scoate o companiei din impas nu este neapărat un stil de management dur. Sentimentul că totul este urgent în astfel de situații nu este mereu cea mai bună metodă pe care ar trebui să o aplice un leader. Într-adevăr a-ți învăța angajații să lucreze într-un ritm alert, să îi obișnuiești să fie proactivi și să reacționeze mereu cu promptitudine este o strategie bună dacă este adoptată pe termen lung, nu doar atunci când intervin situații excepționale.
O altă strategie este cea a „regenerării”. O companie ar putea sa mizeze pentru a evita să se complacă în situația în care se află pe schimbări periodice.
Important este spune scriitorul, nu cât de repede ieși din blocaj, ci cât de puternică iese o companie. De asemenea, este esențial ca un leader să sprijine angajații în schimbare.