Crearea unei baze de clienți pentru primele momente de viață ale unui business

Crearea unei baze de date de clienti pentru primele momente de viata ale unui business

Una dintre cele mai presante provocări pentru un startup este să câștige loialitatea primilor consumatori. Cum îi găsești? Cum îi faci să înțeleagă valoarea serviciului sau produsului oferit? Care este cea mai bună metodă de a le atrage atenția cu un buget limitat? Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care un antreprenor le va adresa la început de drum.

Cei de la Product Hunt au adunat, de-a lungul timpului, diverse opinii pertinente legate de primii pași pe care un antreprenor îi face pentru a-și lansa business-ul. Ele pot fi reunite sub forma unor întrebări și răspunsuri generale, aplicabile în evoluția unui startup.

 

A) Cum câștigi audiența dincolo de prieteni și familie?

În sectorul de comerț, produsul este regele. Astfel, trebuie gasită nișa în piață unde produsul se potrivește cel mai bine. Care este lucrul care nu se găsește pe Amazon și care aduce o poveste unică în spatele funcționalităților?

 

B) Cum obții tracțiunea de început?

Comunitatea este cheia. Obține sprijinul utilizatorilor care vor transmite mesajul mai departe – prin social media, word-of-mouth etc. Ca să îi atragi pe acei 10 sau 100 consumatori plătitori, vorbește cu oamenii care sunt potriviți în piața ta target. Nu pierde timpul să ajungi la un număr mare de indivizi, ci transmite mesajul și produsul acolo unde vei fi iubit. La început, oferă totul gratis. Apoi începe și interacționează cu ei. Nu te teme de critică, ajută-te de ea pentru a evolua.

Pentru a ajunge la 100 de clienți, gândește-te la momentele cheie, obiectivele business-ului. De la 10 la 50, la momentul în care adaugi o taxă, fiecare pas înseamnă să înveți totul despre consumator: de ce te-au ales, ce îi ține alături de tine, de ce au plecat.