Creează o conexiune în afaceri, prin cinci întrebări!

Creaza o conexiune in afaceri, prin cinci intrebari

Una dintre cele mai bune modalități de a dezvolta o afacere este prin extinderea rețelei de contacte profesionale și lărgirea influenței în comunitatea de afaceri. Trebuie să întâlniți oameni noi, să ajungeți la potențialii clienți și să găsiți oportunități de a vă conecta cu persoane care au aceeaşi deschidere şi interes. Există multe modalități de a face acest lucru, la târguri, conferințe, evenimente de socializare profesională și prin relații dezvoltate datorită afacerii. Dar, cum puteți maximiza discuțiile de afaceri pentru a vă asigura că v-aţi făcut observat și pentru a identifica potențialii parteneri?

Pentru a construi relaţii, ar trebui întai să fiţi conştienţi de dinamica lor şi de modul în care funcţionează. Conversațiile pornesc în mod firesc prin schimbul de amabilităţi și înțelegerea afacerii și a rolului fiecărei persoane. Apoi, conversația trebuie să devină interesantă, profundă și inteligentă. Iată primele cinci întrebări care vă pot ajuta să fiți observaţi, să găsiți conexiunea potrivită cu interlocutorul vostru și să vă dezvoltați în final afacerea.

  1. „Cine v-a influențat cel mai mult în viață / carieră?”

Oamenii tind să vină cu întrebări generale cum ar fi „Cum este afacerea ta?”. Însă o astfel de întrebare este prea generică și nu obligă o persoană să se gândească, ci mai degrabă să livreze discursul clasic, repetat de nenumărate ori. Trebuie să profitați la maximum de fiecare întrebare. La evenimente, puteți avea doar câteva minute pentru a face o conexiune sau pentru a trece mai departe la o persoană mai potrivită pentru nevoile voastre de afaceri.

Începeți prin a intra uşor într-o conversație, pentru a nu părea prea agresivi. Această întrebare vă ajută să înțelegeţi ce îi motivează pe profesioniștii cu care vorbiţi, de ce aspecte ale vieții lor sunt cei mai mândri și cum se văd pe ei înșiși. Această întrebare deschisă vă ajută să vă conectaţi și să vă cunoașteţi, dar, nu se poate opri aici. Acum că știți un pic despre interlocutor, trebuie să-i înțelegeți cu adevărat provocările în afaceri.

  1. „Ce vă ține treaz noaptea?”

Odată ce faceți o conexiune, implementați un plan de acțiune care va ajunge la centrul problemelor cheie de afaceri, cu care partenerul de discuţie se confruntă. Această întrebare îi încurajează pe oameni să se deschidă în legătură cu problemele din mediul de afaceri sau al industriei, ceea ce vă oferă o perspectivă asupra modului în care îi puteţi ajuta.

Acum este un moment bun pentru a vă accesa cunoştinţele şi a vedea ce puteţi oferi sau identifica pe cineva care poate ajuta. Cu cât este mai largă rețeaua voastră de afaceri, cu atât mai bine. Niciodată nu știți când veţi avea nevoie de acel designer web, agenție de relații publice sau avocat. Pentru mulţi lideri din afaceri, unul din cele mai mari beneficii venite din construirea rețelei de contacte profesionale a fost capacitatea de a oferi aceste resurse importante clienților lor, care au fost impresionați de conexiunile lor.

Gândiţi-vă la puterea reciprocității și încercaţi să faceţi referire la conexiunile de afaceri cât mai des posibil, pentru că şi ele, la rândul lor, vor face același lucru pentru voi.

  1. „Credeți că oamenii au în mod natural dorința de a ajuta și de a face afaceri între ei la aceste evenimente?”

Scopul principal al fiecărui eveniment de afaceri sau socializare profesională este de a genera oportunităţi și clienți potențiali. În acest moment al conversației, trebuie să vedeţi dacă există un viitor al discuţiei şi al colaborării. În primul rând, trebuie să stabiliți dacă persoana cu care vorbiți este la eveniment din motive „corecte”. Un studiu condus de o echipă de la Universitatea Wake Forest a arătat că ceea ce spuneți despre alții vă arată personalitatea. Aceasta vă va spune imediat dacă cealaltă persoană este deschisă să facă o conexiune de afaceri cu adevărat valoroasă.

  1. „Cum putem lucra împreună?”

Sunteţi deja în acel punct în care puteţi fi direct și să întrebaţi clar cum puteţi începe să lucraţi împreună. Ar trebui să aveți suficiente informații până acum despre nevoile de afaceri ale celeilalte persoane, dacă caută ajutor în afaceri și ce îi motivează. Discutați despre modul în care afacerea voastră poate completa golurile identificate sau veniţi cu soluţia de a consulta o persoană relevantă care ar putea fi o resursă pentru a rezolva unele dintre provocările cu care se confruntă. S-ar putea să fiţi exact ceea ce caută interlocutorul pentru propria afacere sau să cunoaşteţi pe cineva care ar fi potrivit pentru acel context. Această întrebare se poate transforma și poate fi personalizată în mai multe variante pe baza conversației de până acum, dar esenţa rămâne aceiași.

  1. „Care sunt pașii următori?”

Multe conversații care încep cu băuturile, nu se termină bine din cauza lipsei monitorizarii de după. Deci, înainte de a încheia conversațiile, asigurați-vă că înțelegeți cum să puneți totul în acțiune. Acest lucru este esențial pentru a vă asigura că este pus în aplicare un plan și că discuția poate continua ulterior cu schimbul de informații. Stabiliţi următoarea întâlnire chiar atunci și acolo, sau inițiaţi introducerea unui coleg de afaceri din rețeaua voastră, astfel încât să loviţi fierul cât e cald.

Cred că interacțiunile personale la evenimentele care crează oportunităţi de socializare în afaceri oferă cea mai bună opțiune de a dezvolta relațiile profesionale. Pentru cei care se luptă cu începerea conversațiilor cu străini, aceste întrebări sau întrebări similare îi pot ajuta să rupă gheața, să maximizeze valoarea timpului petrecut și să îşi dezvolte rețeaua.

Sursa: Forbes.com

Foto: Pixabay

Citește și Cum să treci de blocajele creării unei reţele de contacte profesionale