Îți recomand un mic exercițiu de viziune

viziune

Dragă șefule de companie, dacă vrei ca de acum încolo să obții rezultate spectaculoase, e nevoie să înțelegi pentru început, unde ești și cu ce te confrunți.

Până când nu pricepi cu adevărat prezentul, respectiv, nu ți-e clar ce ai de reparat, de dezvoltat, de schimbat sau de stabilizat, mai bine nu te apuci de treabă.

Sigur că nu-i o soluție să contempli pasiv cum se duce de râpă firma ta dacă o lași în voia sorții. Așa că dă deoparte comoditatea, concentrează-te la ceea ce este important, urgent și vei ieși la liman.

Ia-ți deciziile la timp, asumându-ți inteligent riscurile aferente. Arată oamenilor drumul spre succes, convinge-i să te urmeze, nu-i abandona în capcana muncii în zadar.

Da, viziunea ta va întâmpina rezistență. Angajații cei mai buni vor refuza schimbarea cât timp nu o înțeleg sau nu le e clar cum îi va afecta. Dar, apoi, te vor sprijini.

Te vei descurca mai greu cu mediocritatea agresivă, autosuficiența, orgoliile prost gestionate ale celorlalți. Nu da înapoi! Insistă cât e nevoie și vei reuși!

Hai să ne amintim împreună câteva dintre preocupările pe care un conducător care își merită numele nu le poate evita, dacă vrea rezultate pe termen mediu și lung:

Identitatea organizației

Vei lua mai precis deciziile importante dacă înțelegi exact cu ce se ocupă firma ta și ce o face să câștige lupta. Scopul pe care-l urmărește ea trebuie să fie clar și vizibil, atât în interior, cât și către piață.

E sarcina ta de căpătâi să te asiguri că oamenii, procesele, sistemele informatice lucrează armonios împreună pentru atingerea obiectivelor. Dacă există găști, silozuri sau poluri de putere care își protejează interesele meschine, ai greșit.

Piețele și serviciile

Alege serviciile sau produsele absolut necesare. Concentrează-te numai pe ele. Nu-ți risipi resursele ca să alergi după toți iepurii care îți ies în cale pentru că nu e productiv.

Apoi, selectează-ți clienții. Vezi ce categorii merită atenția ta și străduiește-te să-i ajuți să reușească.

Există clienți cu care nu merită să te încurci, fie pentru că te seacă de resurse fără să plătească suficient, fie pentru că nu împărtășesc aceleași valori sau aceeași viziune despre rezultatele așteptate. Recomandă-le să meargă la un competitor.

Avantajul competitiv

Află de ce cumpără oamenii de la tine, nu de la alții care oferă servicii sau produse similare. Fără să știi asta, îți va fi imposibil să-ți consolidezi poziția pe piață.

Verifică-ți presupunerile înainte să iei decizii, ca să afli ce văd clienții bun la tine înainte să acționezi. Cel mai probabil vei fi uimit de cum e percepută valoarea de către cei din afara organizației.

Calin Cavaleru

Călin Cavaleru, Managing Partner, HTDI Consult

Călin este autor, speaker și consultant. Activează în business-ul privat încă din 1991. Simplifică viața conducătorilor de echipe și companii prin tehnici de gândire rațională. Fiind specialist în optimizarea funcționării organizației, își ghidează clienții spre cele mai simple, ieftine și durabile soluții. Călin a lucrat pentru companii din media, producție, banking, asigurări, auto, retail, oil&gas, IT&C, FMCG și producție publicitară, ca trainer pentru echipele de conducere, mentor sau coordonator de proiect.

instagram linkedin twitter google-plus facebook