Management minim invaziv – Cum să treci de la a fi antreprenor la funcția de CEO

Management minim invaziv - Cum să treci de la a fi antreprenor la funcția de CEO

Trecerea de la a fi antreprenor la CEO este una extrem de dificilă. Randy Komisar, lector al universității Stanford, a oferit pentru inc.com o serie de recomandări pentru a face trecerea mai ușoară.

Randy dă următoarea problemă: compania ta a început să meargă bine. Din antreprenori devii CEO. Acum trebuie să gestionezi și un grup de angajați.

Cel mai dificil lucru pe care trebuie să îl faci este aceea de a gestiona această echipă în mod corect, spune Randy Komisar.

„Unul dintre cele mai dificile lucruri pentru antreprenori este să învețe că, uneori, cel mai bun lucru pe care îl pot face este să se dea din calea angajaților”. De aici și conceptul propus de lectorul Universității Stanford, de management minim invaziv.

Komisar este de părere că managementul, mai ales în afacerile noi din domeniul tehnologiei, devine mai mult o funcție precum cea de finanțe sau vânzări, funcție menită să fie în serviciul angajaților care fac toată munca tehnică și creativă”.

„Managerii servesc angajații care lucrează și nimeni nu este mai important într-o organziație decât oamenii care fac treaba”, spune el.

Pentru a construi o echipă bună, Komisar are trei sugestii:

1. Angajează-i pe cei mai buni

Pentru o echipă bună ai nevoie de cei mai buni oameni. „Dacă nu angajezi oamenii potriviți, vei petrece parte parte din timp, în calitate de manager, rezolvând probleme de personal”. A face angajările potrivite înseamnă să te concentrezi mai mult pe strategie, pe inovație. Prin urmare, un prim pas în managemenul minim invaziv este să găsești angajați sufient de independenți și cu inițiative care să nu depindă de un șef.

2. Servește oamenii

Odată ce ai făcut angajările, trebuie să îi ajuți să se dezvolte, dându-le sarcini precise, comunicându-le în mod transparent ce contribuție pot aduce în compania pentru care lucrează.

„Acest lucru înseamnă să iei fiecare persoană și să o faci să fie de 10, 20 sau 50 de ori mai bună decât credeau că pot fi”, spune Komisar.

3. Dă-i afară pe cei nepotriviți

Dacă decizi să păstrezi un angajat nepotrivit, s-ar putea ca întreaga echipă să aibă de suferit. „Există riscuri mari în a păstra angajații de categorie B care nu au cum în cadrul organizației să devină angajați B+ sau A”, explică Randy.