Obiectivul final este farul care ne luminează drumul

A fi vizionar in realizarea obiectivelor de afaceri presupune mai multe etape

 

Pentru mine, viziunea este imaginea ideală şi clară a viitorului companiei pentru următorii doi, trei sau cinci ani: cum o să arate compania, ce fel de oameni o să lucreze acolo, care sunt veniturile şi profiturile aşteptate, care o să fie atuurile recunoscute ale brandului şi de ce anume este nevoie pentru a ajunge la aceste rezultate dorite. Viziunea poate să fie creată de lider sau poate fi rezultatul sinergic al întregii echipe manageriale şi trebuie să unească oamenii companiei sub un scop comun.

Cred că fiecare angajat al unei companii are propria lui viziune despre cum ar trebui să se desfăşoare lucrurile în zona lui de acţiune. De exemplu, de multe ori, dacă liderul ascultă viziunea asupra proceselor de lucru a celor ce fac parte din activitatea operaţională şi este dispus să o implementeze, poate îmbunătăţi semnificativ eficacitatea lor.

Un mentor de-al meu spunea: „Dacă eşti cu maşina într-un rond cu patru ieşiri şi nu ştii unde vrei să ajungi, ce ieşire vei alege astfel încât să ajungi acolo unde îţi doreşti?”. Cei mai mulţi oameni nu îşi definesc clar ceea ce vor să obţină. Viziunea te ajută să-ţi cristalizezi în minte destinaţia, chiar dacă, în prima fază, nu vezi foarte clar drumul până acolo.

Viziunea noastră este să oferim un concept local – Foggi Jeans. Deşi „Made in Romania” nu pare să mai fie aşa „cool” în acest moment, totuși vrem să demonstrăm că, prin imaginaţie, orientare către client şi experienţa de cumpărare stelară, putem concura cu orice retailer prezent în România.

La începuturile companiei, prin 2001, ţin minte că viziunea mea despre succes a fost să reuşesc ca profitul lunar al companiei să fie cel puţin egal cu un salariu de inginer, pe care colegii mei de facultate îl obţineau deja. După câţiva ani foarte buni de creştere constantă, a venit un recul în 2008 care aproape ne-a paralizat. ­Dintr-o dată, toate planurile noastre au fost date peste cap. Nimic nu părea să meargă şi, pentru câteva luni, am îngheţat activitatea. Ne-am gândit intens la viitorul companiei şi, împreună cu un consultant, am definit clar direcţia în care urma să mergem şi, din nou, exact ca la început, ne-am apucat de treabă.

A fi vizionar în realizarea obiectivelor de afaceri presupune mai multe etape. Ca prim pas, mă gândesc clar cum vreau să arate compania în doi ani. După aceea, scriu ce ar trebui să fac în luna 23 ca să ajung acolo. Apoi, în luna 22, şi tot aşa, până când ajung la următoarele 30 de zile. Fiecare om din companie trebuie să ştie ce are de făcut în fiecare zi pentru a mă ajuta să îmi ating obiectivele la sfârşitul fiecărei luni. Bineînțeles că pe drum vor apărea ajustări, dar definirea foarte clară a obiectivului final este farul care ne luminează constant drumul.

(Foto: Mélanie Plante, www.flickr.com)