Întrebări la care trebuie să răspunzi înainte de a te conecta cu publicul tău pe social media

Intrebari la care trebuie sa raspunzi inainte de a te conecta cu publicul tau pe social media

Mai mult de jumătate din întreprinderile B2B și B2C din întreaga lume utilizează social media în 2020 ca instrument de marketing. Această statistică arată că mai multe companii vor oferi același serviciu sau vor vinde aceleași produse ca și brandul tău. Deci, cum te ridici deasupra tuturor? Desprinde-te de mulțime și crează o legătură autentică cu publicul țintă, având o voce și un stil distinctiv pentru marca ta. Înainte de a concura cu alte companii pe social media, ia în considerare următoarele întrebări, care îți vor diferenția afacerea de toate celelalte, scrie business.com.

1. Cine este clientul ideal și cum pot să îl găsesc pe rețelele de socializare?

Trebuie să înțelegi și să definești publicul țintă înainte de a te conecta cu el pe rețelele de socializare. Un client vechi te va ajuta să faci acest lucru, deoarece este o reprezentare realistă a cumpărătorului tău țintă.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Pentru a descoperi personalitatea clientului, poți pune întrebări cu privire la rolurile și responsabilitățile din ziua lor de muncă zilnică, în funcție de scopurile afacerii tale. De exemplu, dacă marca ta dezvoltă un produs sau serviciu care are ca scop automatizarea locurilor de muncă obositoare, poți cerceta sarcinile administrative pe care aceștia le consideră frustrante.

De asemenea, va trebui să iei în considerare locul în care își petrec timpul pe rețelele de socializare. Aceste informații te pot ajuta să creezi conținut pe care publicul țintă îl consumă în mod regulat.

De exemplu, cercetările arată că cei care folosesc telefoane mobile vechi, spre deosebire de smartphone-uri, au niveluri de educație mai mici. Așadar, dacă produsul tău îi vizează, este posibil ca rețelele de socializare să nu fie cel mai bun mijloc de a ajunge la ei. Descoperă ce valorează clienții tăi țintă în produsele pe care le cumpără. Aceste informații te pot ajuta să poziționezi mesajele de marketing.

De exemplu, dacă publicul țintă apreciază foarte mult serviciul pentru clienți, mesajele de marketing ar trebui să sublinieze că ai asistență 24/7 pentru clienți prin diferite canale. Descoperă obiectivele, motivațiile și valorile ideale ale clientului tău pentru a înțelege de ce îi pasă. Această cercetare te poate ajuta să te conectezi cu un potențial client la nivel emoțional.

Câștigă inimile și mintea audienței, uitându-te și la frustrările lor. În acest fel, poți poziționa serviciul sau produsul ca soluție la problemele lor.

2. Care sunt obiectivele mele de afaceri de social media SMART?

Înainte de a concura cu alte mărci pe social media, înțelege cum media socială te poate ajuta să îți atingi obiectivele de afaceri. Stabilirea obiectivelor SMART (specifice, măsurabile, realizabile, relevante și legate de timp) îți poate oferi motivația de a îți atinge scopurile.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

Pentru partea „specifică” a unui obiectiv SMART, întreabă-te exact ce vrei să realizezi pe social media. Dacă un obiectiv este prea mare pentru a fi specific, împarte-l în obiectivele săptămânale, lunare sau trimestriale.

De asemenea, trebuie să faci acest obiectiv măsurabil pentru ca tu și echipa ta să știți când ați ajuns la rezultatul dorit. De asemenea, uită-te la modul în care obiectivul tău de socializare poate fi atins. Ai suficiente resurse și angajament din partea echipei pentru a atinge obiectivul? Ce probleme te-ar putea împiedica să atingi obiectivul? Obiectivul tău este relevant dacă contează pentru dezvoltarea afacerii. Gândește-te la valorile organizației pe care acest obiectiv le afectează.

În cele din urmă, obiectivul de socializare trebuie să aibă o dată de finalizare. Brandul tău poate fi responsabil pentru un obiectiv de social media, legându-l cu o caracteristică sau dezvoltare interesantă. De exemplu, dacă marca ta ajunge la 10.000 de urmăritori pe profilul de Facebook, poți lansa o nouă caracteristică pe care publicul tău o va plăcea. De asemenea, poți partaja actualizări săptămânal sau lunar cu echipa ta, astfel încât să știe că faceți progrese.

3. Ce canale de socializare folosește publicul țintă?

Nu ai obligația de a avea un profil pe fiecare rețea de socializare pentru a avea succes în social media. În schimb, alege-ți canalele de social media în funcție de locul în care se află publicul țintă și industria ta.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Începe prin a explora modul în care concurenții tăi folosesc canalele de social media Analizează tipul de conținut pe care îl produc și unde. De exemplu, deși Wells Fargo are o gamă largă de canale, fiecare canal are un scop. Facebook și Instagram evidențiază lucruri minunate pe care le fac clienții, în timp ce canalele sale Pinterest și YouTube acționează ca hub-uri informaționale pentru clienți. Concentrează-te pe implicarea pe care o primește tipul de conținut al platformei.

În plus, utilizează date demografice sau cercetare pentru a descoperi canalele pe care le folosește publicul țintă. De exemplu, știai că 44% dintre femeile care stau online folosesc Pinterest, comparativ cu doar 16% dintre bărbați?

Utilizează cercetarea existentă pe această temă sau efectuează sondaje proprii pentru a stabili care sunt canalele tale de audiență.

Sursa foto: Unsplash

  • 4
  •  
  •  
  •  
  •