Pregătirea noii generații de lideri de business

Doar 7% dintre directorii generali cred in capacitatea companiilor lor de a forma lideri si doar 10% ca initiativele lor de dezvoltare au un impact clar in business.g
Logo PKF Finconta - v11.2016

Noile tehnologii impactează performanța organizației. Transformările generate de tehnologie obligă companiile să se schimbe, procesele să se modifice, liderii să fie tot mai buni. Din păcate, o cercetare realizată de către revista Fortune arată că doar 7% dintre directorii generali cred în capacitatea companiilor lor de a forma lideri și doar 10% că inițiativele lor de dezvoltare au un impact clar în business.

Pentru a genera un impact în formarea liderilor, este recomandabilă conceperea unui program alcătuit din patru tipuri de intervenții:

  • contextualizarea programului pe baza poziționării și strategiei companiei;
  • asigurarea difuzării cunoștințelor și abilităților din program în cadrul organizației;
  • designul programului pentru sprijinirea învățării;
  • crearea unui sistem de consolidare a celor învățate și de aderare la schimbare.

Contextualizarea programului

Cele mai multe companii eșuează la conversia strategiei în realitate deoarece programul de leadership nu ține cont de etapa în care se găsesc (relansare, extindere / dezvoltare, creștere organică). Acele companii care, însă, țin cont de această etapă au o rată de succes a strategiei de opt ori mai mare. Pentru organizațiile care vor să gestioneze cu succes mediul accelerat de schimbarea tehnologică, dezvoltarea abilităților de leadership este necesară. Este bine ca această dezvoltare să fie antrenată de noile cerințe strategice și corelată cu convertirea acestora în priorități de creștere individuală pentru manageri. Creșterea abilităților managerilor de a se adapta diverselor situații și de a învăța continuu, le crește de patru ori capacitatea să gestioneze schimbarea, potrivit McKinsey.