Strategii pentru managementul schimbării

Strategii pentru managementul schimbării

Înainte de a implementa o schimbare majoră în companie, fie că vorbim de rebranding sau de schimbarea unei componente a procedurilor de lucru, asigură-te că angajații care vor fi direct afectați de aceste schimbări înțeleg de ce se întâmplă asta și cum se va petrece. A menține parcursul companiei lin în timp ce aceasta trece printr-o perioadă de tranziție presupune că analizezi nevoile echipei tale înainte, în timpul tranziției și după ce aceasta a avut loc.

Dialogul începe înainte de demararea procesului de schimbare

Oamenii au obiceiuri și, mai mult decât atât, este în natura lor să opună rezistență schimbării. Modificările cauzează un nivel ridicat de stress, iar sesiunile constante de informare previn momentele de tensiune și de agitație. A crea un context bun pentru a implementa o schimbare este vital. Alocă-ți timp pentru a anunța ce anume va avea loc în companie și, mai important, menține dialogul cu oamenii permanent deschis. Fii deschis la idei și sugestii chiar dacă planul tpu este pus la punct până în cel mai mic detaliu. Oamenii au nevoie să simtă că au un minim de control asupra a ceea ce urmează să experimenteze.

Angajații tăi vor veni spre tine atunci când se confruntă cu o situație necunoscută și te vor urma și vor imita ceea ce faci, așadar este important să te menții entuziasmat pentru a-i influența și pe ei. Dacă pari ezitant și dai senzația că te temi de ceea ce urmează, panica se va instala și în creierele lor. Fii pozitiv.

Conservă sentimentul de siguranță

Potrivit specialiștilor, unul dintre principalele motive pentru care angajații se opun schimbărilor este faptul că nu se simt în siguranță. Acesta teamă vine din ideea că vor trebui să învețe lucruri noi, să deprindă noi abilități și să modifice practici la care ei sunt acum excelenți. În aceste situații este o idee bună să îi asiguri că vpr fi ajutați, că nu li se va întâmpla nimic rău dacă vor greși la început și că nimeni nu își va pierde jobul.

La acest lucru se adaugă și teama de eșec la nivel macro. Chiar dacă echipa lor nu este în pericol de a pierde membri, teama că schimbarea în sine ar putea cauza daune companiei este și ea prezentă.

Nu uita de clienți nici o clipă

Chiar dacă v-ați făcut temele și v-ați pregătit deja pe deplin angajații pentru o schimbare mare, nu uitați că aveți concurență în piață și că sunteți o entitate economică. În timpul perioadelor de tranziție, de multe ori managerii uită să se concentreze pe nevoile clientului și pot fi depășiți cu ușurință de firmele concurente. Pentru a vă asigura că acest lucru nu se întâmplă, instruiți-vă din timp oamenii de client service pentru a comunica în mod corect schimbarea către consumatorul final și pentru a primi feedback de la aceștia.

Stai cu ei în tranșee

Cei mai buni lideri sunt cei care demonstrează că sunt dispuși să tragă cot la cot cu echipa lor pentru a-și atinge scopurile. După ce le-ai explicat cum anume vor avea loc schimbările fii prezent pe tot parcursul procesului. Treci prin toate departamentele, răspunde tuturor întrebărilor, consiliază-ți angajații și rămâi pozitiv constant.