În primele două luni de la lansare, afacerea ta a prosperat. Oamenii s-au înscris la lista de e-mail, abonații deschideau mesajele și vânzările au crescut considerabil. Cu toate acestea, nivelul de succes a dispărut.
Ratele de deschidere a e-mailurilor pot scădea cu un procent. Traficul site-urilor web poate scădea rapid, iar vânzările pot scădea la niveluri mai mici decât oricând. Când treci prin momente de genul acesta, ceva trebuie să se schimbe.
Dacă această poveste pare familiară, ar trebui să știi că nu ești singur. Proprietarii de afaceri din întreaga lume se luptă cu păstrarea abonaților actuali și creșterea publicului.
Rata de răspuns la e-mail
Când parcurgeți astfel de momente, trebuie să recunoști dacă lista de e-mailuri a devenit stagnantă. Există mai multe semne pe care ar trebui să le cauți atunci când încerci să stabilești dacă ai o listă de e-mailuri nepotrivite Primul semn este o scădere accentuată a implicării. Angajarea consumatorilor se întâmplă pe diverse niveluri, inclusiv comentarii la postările de pe blog, implicarea social media și rata de răspuns la e-mail. Dacă observi o scădere accentuată a uneia sau a mai multor din aceste categorii, este timpul să iei în considerare revitalizarea listei.
Următorul lucru pe care ar trebui să îl cauți dacă vrei să stabilești starea listei tale de e-mail este rata de deschidere. Dacă nimeni nu îți deschide e-mailurile, există șanse mari ca oamenii să nu mai fie interesați de conținutul tău sau există probleme de livrare. Rata medie de deschidere în toate industriile este de 22,86 la sută, scrie business.com.
Rata de clic (CTR) reprezintă procentul de abonați care deschid e-mailul, apoi acționează asupra apelului la acțiune (CTA). Asemenea ratei de deschidere, procentul de persoane care acceptă oferta va varia în funcție de nișa ta. CTR ridicată, dar CTA scăzut, înseamnă că e-mailurile atrag abonați, dar conținutul sau designul îi determină să închidă mesajul înainte de a putea face clic pe CTA.
Citește și: Marketingul prin email. Cum poate fi îmbunătățit
Strategii de creștere a listelor de e-mail
Pe o notă laterală, dacă ai achiziționat lista de e-mailuri, ar trebui să începi de la zero. Listele de e-mail cumpărate sunt în funcție de natură. Nu ești singurul proprietar de afaceri care are acces la acești consumatori, iar acești oameni sunt probabil obosiți să primească e-mailuri de la afaceri ciudate.
Dacă ai stabilit că lista nu este valabilă, iată sfaturi valoroase pe care le poți utiliza pentru a începe să generezi noi oportunități și să construiești raporturi cu abonații existenți.
Segmentează lista de abonați
Adesea, consumatorii pot fi împărțiți în grupuri separate, în funcție de interesele lor în nișa ta sau de comportamentul de pe site-ul dvs. web. Ar trebui să încerci să segmentezi consumatorii inactivi și să le trimiți e-mailuri specializate care să le atragă interesul.
De exemplu, un abonat inactiv ar putea deschide un e-mail dacă cu un titlu care scrie: „A fost ceva ce am spus?” Suntem atrași în mod natural de aceste titluri și, astfel, este mai probabil să deschidem mesajele.
Dacă vrei să generezi vânzări din lista ta inactivă, le puteți trimite o promoție pe timp limitat, cu o reducere anormal de ieftină. Un consumator este mult mai probabil să se întoarcă și să își facă cumpărăturile pe site-ul tău web, dacă le oferi o reducere de 50% drept cadou „de bun venit înapoi”.
Citește și: Cum să mărești loialitatea față de brand folosind marketingul prin email
Utilizează ținte mobile
Formatarea mobilă este vitală pentru o campanie de succes de marketing prin e-mail. Studiile arată că 61,9 la sută din deschiderile de e-mail sunt făcute pe dispozitive mobile.
Un format greșit ar putea determina utilizatorii de telefonie să sară peste mesajul tău și să nu privească niciodată înapoi. Scopul este să ții cont de experiența utilizatorului atunci când formatezi copia de e-mail, adaugă imagini și crează titluri. Viteza de încărcare, apelul la acțiune și modul de încărcare a imaginilor variază foarte mult între diferite dispozitive mobile. Când trimiți e-mailuri listei de abonați, asigură-te că ei sunt capabili să deschidă și să citească mesajele fără pop-upuri sau texte suprapuse.
În plus, site-ul tău ar trebui să utilizeze o structură mobilă. Calitatea e-mailului nu va însemna mult pentru persoanele care nu îți pot vizualiza site-ul decât dacă utilizează un computer.
Nu există nicio îndoială, marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai bune moduri de a crea conexiuni și a îți dezvolta afacerea. Pe măsură ce afacerea ta crește, va trebui să refaci lista pentru a elimina abonații care refuză să îți deschidă e-mailurile sau să interacționeze cu brandul tău. Majoritatea liderilor sugerează refacerea listei la fiecare șase luni pentru o listă de abonați sănătoasă și de actualitate.
Citește și: Greșeli de marketing prin email pe care trebuie să le eviți
Cu cât lucrezi mai mult spre stăpânirea marketingului prin e-mail, cu atât vei avea șanse mai mari să păstrezi clienții mult timp după achiziția inițială. Fiecare afacere a cunoscut stagnarea cu lista lor de marketing. Depășirea acestei provocări nu este ușor de făcut, dar lecțiile pe care le veți învăța pe parcurs nu au preț.