Pleacă de acasă pregătit! Vânzarea poate apărea oricând

Pleacă de acasă pregătit! Vânzarea poate apărea oricând

Fă un scurt exercițiu și imaginează-ți cum ți-ai dori să se desfășoare o întâlnire de vânzări sau una de afaceri și dacă ai putea, în doar câteva secunde, să le stârnești curiozitatea partenerilor tăi de discuție, astfel încât să-și dorească să te întâlnească și a doua oară.

Am fost la o astfel de întâlnire de afaceri, având ca scop networkingul, în cadrul căreia, după obicei, are loc și prezentarea unui produs sau serviciu de excepție. La acel eveniment, erau prezenți antreprenori interesați să afle lucruri noi și, în plus, să-și creeze relații. Unii dintre ei erau la început de drum, alții își conduceau afacerea de niște ani buni. Tot acolo, mai erau prezenți și manageri, persoane-cheie în alte business-uri mai mari și chiar și din multinaționale.

Mă aflam în sală, invitată fiind de buna mea prietena Cristiana, care participase la mai multe astfel de întâlniri și care, de altfel, mă avertizase: “La începutul evenimentului, fiecare dintre noi avem la dispoziție maximum un minut ca să ne prezentăm și să spunem ce avem de oferit. În funcție de felul în care te prezinți, la sfârșitul evenimentului, vei afla dacă e cineva interesat de serviciile tale. Dacă da, pe parcursul celor 15 minute de networking, vei putea să-i dai mai multe detalii și chiar să stabilești o nouă întâlnire.

În cariera ta, cu siguranță ai fost și tu pus în situația ca, în câteva minute, să te prezinți și să spui cu ce te ocupi și ce ai interesant de oferit. Întrebarea este dacă intenția cu care ai participat la acea întâlnire s-a concretizat în stabilirea unei a doua întâlniri?

Cum să-ți pregătești un “elevator pitch” cu impact maxim

Există câteva modele la îndemâna fiecăruia dintre noi, prin care putem da viață prezentărilor. În acest articol, îl voi aborda pe primul dintre ele: conținutul.

Dacă vrei să îți creezi astfel de oportunități de afaceri, ar trebui ca tu să fii actorul și scenaristul propriilor tale prezentări. Cu alte cuvinte, ar trebui să-ți faci propriul film cu “succes de casă”.

Din momentul în care te-ai decis să faci asta, cel mai e important lucru pentru tine este să fii pregătit să atragi atenția în câteva secunde prin conținut, fizionomie și tonalitate. Aceste trei elemente, la care se adaugă și ingredientul magic numit ”pasiune“, creează acel elevator pitch cu impact maxim, de care ai absolută nevoie.

Hai să zicem că ești un specialist în contabilitate, că ai propria ta afacere și că, într-o dimineață, te urci în lift alături de o doamnă director de la o mare companie farmaceutică, cu sediul în acea clădire. După schimbul cuvenit de politețuri, ea te întreabă cu ce te ocupi.

Ai putea să-i spui: ”Sunt economist sau specialist financiar”, dar crezi că acest lucru ar putea să i se pară interesant? Nu cumva un asemenea răspuns ar fi prea plat, prea oarecare, prea ușor de uitat? În mai puțin de un minut, când ea va fi ajuns la etajul unde lucrează, va coborî din lift și va spune: “La revedere, o zi frumoasă în continuare”. Și s-a dus,… iar odată cu ea, s-a dus și oportunitatea ta.