Black Weekend: cumpărături online de peste 1 miliard de lei, în creștere cu 40% faţă de anul trecut

Black Weekend cumparaturi online de peste 1 miliard de lei in crestere cu 40 fata de anul trecut

În weekendul reducerilor (16-18 noiembrie), românii au făcut cumpărături online – incluzând aici atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare – de peste 1 miliard de lei, conform PayU România.

Doar pe partea de plăți online, ,,Black Weekend” a generat în sistemul PayU România peste 376.289 de tranzacții în valoare de aproximativ 198 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul trecut. Aproximativ 80% din aceasta sumă, respectiv peste 157 de milioane de lei, s-a înregistrat în ziua de vineri, 16 noiembrie.

„Dacă ne uităm la căutările pe Google, românii sunt cei mai interesați de fenomenul Black Friday. Ei îi depășesc chiar și pe americani, inventatorii acestui eveniment.* Iar acest lucru se vede și în creșterile spectaculoase de la un an la altul. Anul acesta am înregistrat în platforma PayU cu peste 70% mai multe tranzacții online în tot weekendul, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 40%. Iar dacă ne uităm la creșteri peste așteptări, este anul în care, într-o singură zi, s-a depășit cu 10% numărul total de plăți online din toate cele trei zile de reduceri de anul trecut.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online: în intervalul 6:56-6:57 s-au înregistrat 1.135 de plăți online, cu 23% mai mult decât anul trecut.

Produsele preferate rămân cele din categoria IT&C: electronice și electrocanisce

Topul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii). Ofertele de turism câștigă din ce în ce mai mult teren.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 526 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut. ,,Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mică. ” a explicat Marius Costin.

7 din 10 cumpărători online au plătit cu un singur click

În prima parte a zilei de 16 noiembrie, 70% din totalul plăților online înregistrate în platforma PayU au fost plăți realizate cu un singur click. Acest lucru înseamnă că românii și-au salvat datele cardului în aplicația pusă la dispoziție de magazinele online pentru a se asigura că obțin rapid produsul dorit, apăsând instant butonul ,,plătește”.

Citește și Cum să conduci un E-Business de succes pe aceeași piaţă cu Amazon