Cuvântul magic prin care poți convinge pe oricine să facă ce vrei

Cuvântul magic prin care poți convinge pe oricine să facă ce vrei

Să presupunem că încercați să vindeți ceva, să zicem, un scaun confortabil. Probabil v-ați încuraja clientul potențial să stea pe scaun. I-ați spune numele producătorului celebru sau din ce material durabil este fabricat.

Dar, prin omiterea unuia dintre cele mai convingătoare cuvinte, riscați să nu vă iasă vânzarea.

Care e cuvântul magic? „Deoarece”

BusinessInsider prezintă cazul unui magazin de mobilă. În timp ce vânzătorii erau  foarte prietenoși și atenți, clienții nu cumpărau.

Când un agent de vânzări încearcă prea tare este ca un animal de pradă pentru un client, care fuge astfel de prădător.

Un studiu realizat in 1978 de către un psiholog al Harvard, Ellen Langer, demonstrează puterea de persuasiune a cuvantului „deoarece”, care induce un răspuns automat.

Langer a încercat să afle în ce condiții oamenii i-ar permite să sară peste coada de la imprimantă.

Atunci când ea a folosit această frază – „Scuză-mă, am doar cinci pagini. Pot folosi aparatul Xerox, pentru că mă grăbesc?” – 94% dintre oameni au lăsat-o să meargă înaintea lor.

Dar, chiar și atunci când Langer a folosit această frază – „Scuză-mă, aș putea să-ți cer o favoare? Pot să mă lasi pe mine în față, deoarece trebuie să fac niște copii?” – oamenii tot au lăsat-o să meargă înaintea lor.

Citește și Provocările unui manager de vânzări

Chiar și atunci când motivul este aberant, cuvântul „deoarece” declanșează un răspuns automat favorabil.

Pentru vânzătorii de mobilier, folosind „pentru că”/”deoarece” a fost o strategie de succes.

Fraze simple, cum ar fi „ți-ar plăcea foarte mult această canapea, deoarece este confecționată din piele italiană” sau „această masă de sticlă ar arăta foarte bine in casa ta, deoarece designul său se potrivește cu orice decor” – a dus la o creștere cu 39% în vânzări, în doar două săptămâni de cand au fost utilizate în mod regulat cu clienții.

Încercați sa utilizați acest cuvânt persuasiv data viitoare când vreți să influențați pe cineva – ‘pentru că’ funcționează!

Foto: stocksnap.io