Bloggerii și vloggerii: rolul influențatorului

Bloggerii si vloggerii: rolul influentatorului

De la Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat și toate celelalte pe lângă acestea, canalele sociale ne conectează unii cu alții, ne permit să ne împărtășim opiniile, să ascultăm opiniile și să intrăm în contact cu rețelele noastre de încredere. Cu toate acestea, în ultimii câțiva ani, aceste platforme sociale au accelerat și au extins potențialul de influență digitală.

Din punct de vedere istoric, publicitatea orală (word of mouth) a fost una dintre cele mai bune forme de marketing de influență, iar acum, puterea WOM este amplificată prin intermediul acestor rețele sociale. Anterior, brandurile se bazau pe metodele tradiționale de publicitate sau, mai recent, pe marketingul digital. Acum, acestea realizează că puterea pe care o au influencerii este în continuă creștere, atât prin implicarea publicului existent, cât și prin atragerea unuia nou.

Statisticile recente arată că, în 2016, 86% dintre profesioniștii din domeniul PR și marketing au folosit această strategie. Dintre aceștia, 38% au apelat la influențatori pe social media, în timp ce 21% au colaborat cu bloggeri. Mulți oameni din PR și marketing au recunoscut că preferă să lucreze cu bloggeri și social media influenceri, în loc de celebrități tradiționale. De aici apare și întrebarea la care vom încerca să dăm un răspuns în acest articol: ce au bloggerii, vloggerii și instagrammerii, și nu au celebritățile?

Răspunsul la aceasta, dar și la alte întrebări similare l-am găsit în cadrul conferinței Marketing in Direct, organizată de către More than Pub, unde s-a discutat despre depășirea barierelor tradiţionale și testarea puterii Influence Marketingului. Dintre cei care au reușit să facă acest lucru și au fost prezenți la eveniment s-au numărat Mikey Hash (Vloggerul nr 1 din România & Antreprenor), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger) și Marius Călugaru (Blogger, YouTuber, pasionat de tehnologie, online și marketing. Iată care sunt cele mai importante concluzii și sfaturi pe care le-am remarcat în experiențele lor.

Este vorba despre încredere

Unul dintre cele mai populare motive pentru care brandurile sunt atrase mai mult de influențatori decât de celebrități (în afară de costuri) este încrederea pe care și-au construit-o în comunitățile lor. Nu este un secret faptul că celebritățile sunt plătite foarte bine pentru a susține un brand. Cu toate acestea, multora dintre influențatori le-au trebuit ani buni să își crească numărul de followeri, publicând materiale despre produsele pe care chiar le apreciază și le folosesc zilnic, iar asta înseamnă mult mai mult. Făcând acest lucru și împărtășind noutăți din viața personală, pentru a crea o legătură personală, este firesc că vor avea o comunitate dedicată, care are încredere în opiniile lor.

Din ce în ce mai des, bloggerii adoptă reguli prin care declară că vor colabora doar cu brandurile pe care le cunosc și le plac cu adevărat. Mulți vloggeri menționează acest lucru în filmulețele de pe YouTube, sporind, astfel, sentimentul de încredere în rândul oamenilor care îi urmăresc.

Acest lucru îi ajută întotdeauna nu doar să păstreze conținutul relevant pentru followeri, dar crește și încrederea dintre influențator și follower, deoarece onestitatea a fost pusă pe masă de la bun început.

Influențatorii chiar cresc vânzările?

Cercetările recente arată că 42% dintre utilizatorii de internet au spus că au vizionat un vlog în ultima lună, cifră care crește la 50% printre cei cu vârstele cuprinse între 16-24 ani și 25-34 de ani. Așadar, este cert că influențatorii au potențial de a ajunge la audiențe mari prin intermediul vlog-urilor.

Șase motive pentru care brandurile folosesc influențatorii

  • pot ajuta brandurile să ajungă la generația millenials (mai ales vloggerii);
  • sunt o alternativă excelentă la campaniile costisitoare de marketing tradițional (inclusiv susținerea din partea celebrităților);
  • fac brandurile să apară mai implicate în comunitățile digitale;
  • oferă o rentabilitate mai mare a investiției, spre deosebire de alte activități de marketing;
  • sunt o modalitate eficientă de a ajunge la un număr mare de consumatori extrem de relevanți;
  • reprezintă o formă mai autentică de storytelling pentru un brand.

Cele mai bune sfaturi în relația cu influențatorii

  • Dați-le mai mult control creativ – probabil aveți unele idei cu privire la transmiterea mesajului, dar nu uitați că influencerul își cunoaște audiența și știe la ce va răspunde mai bine. Aveți încredere în ei.
  • Găsiți influenceri cărora le plac cu adevărat produsele voastre – cu cât apreciază mai mult produsul vostru, cu atât mai ușor va fi pentru voi să lucrați cu ei, iar pentru ei – să vă promoveze produsul cât mai autentic.
  • Nu este neapărat să aibă o comunitate foarte mare – în acest caz, putem spune: calitatea este mai importantă decât cantitatea. Atunci când alegeți un influențator, uitați-vă la comunitatea lor și alegeți pe cineva cu followeri foarte implicați și receptivi.
  • Urmăriți rezultatele – stabiliți încă de la început metodele de măsurare, astfel încât, atât voi, cât și influențatorul să știți care sunt obiectivele. Acest lucru vă va permite să evaluați succesul campaniei și vă va ajuta să decideți dacă influențatorii sunt cea mai bună metodă pentru campaniile viitoare.

Odată cu creșterea marketingului de influență și a noilor bloguri, vloguri și conturi de Instagram care apar în fiecare zi, este palpitant să vedem ce păstrează viitorul. Vom ajunge la ziua în care colaborarea cu influențatorii devine o practică standard pentru branduri?

Foto credit: PublicDomainPictures / pixabay.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •