Cum putem fi creativi într-o companie farmaceutică?

Stimulam creativitatea prin proiecte si abordari inovatoare.

Domeniul farmaceutic este prin definiție unul foarte bine reglementat, cu multe proceduri stricte, reguli și legi. Strictețea vine din faptul că acest sector și-a asumat o mare parte din responsabilitatea de a îmbunătăți starea de sănătate a oamenilor, prin tratamentele si vaccinurile pe care le produce, dar și prin multitudinea de proiecte menite să suțină comunitățile defavorizate.

Pacientul este punctul central al activității noastre, de aici și responsabilitatea uriașă pe care o avem și deci numarul mare de legi și proceduri care ne guvernează activitatea. În aceste condiții, apare o întrebare firească: unde mai este loc de creativitate în companiile farmaceutice?

Ca una dintre cele mai importante companii farmaceutice din lume, GlaxoSmithKline (GSK) își bazează activitatea pe cercetare și dezvoltare, așadar pe inovație. Avem peste 300 de ani de inovație în spate, concretizată în crearea permanentă de medicamente și vaccinuri pentru a răspunde celor mai grave probleme de sănătate ale oamenilor.

Pe de altă parte, încercăm să oferim cel mai bun cadru pentru ca angajații noștri să își exprime creativitatea și spiritul inovator. Facem acest lucru printr-o serie de traininguri și programe de dezvoltare personală, deoarece știm că odată cu oamenii din companie se dezvoltă și organizația. Numai în 2011, am investit în angajații GSK peste 3.000 de ore de training (tehnice și pentru dezvoltarea personală). De asemenea, în ultimii ani, ne-am dezvoltat creativitatea în privinţa procedurilor de recrutare. În trecut, activitatea noastră de recrutare era îndreptată în special către angajații cu pregătire medicală, însă în ultimii ani strategia noastră se îndreaptă către atragerea celor mai buni oameni, indiferent de background-ul lor. Suntem foarte atenți la potențialul candidaților și ne interesează cum se reflectă acest potențial în abilitatea de a se adapta schimbării şi de a inova.

De asemenea, stimulăm creativitatea prin proiecte și abordări inovatoare pentru a obține cele mai bune rezultate în ceea ce priveste implicarea angajaților și satisfacția acestora.