Cum pot antreprenorii să folosească inteligența artificială în beneficiul marketingului digital

Inteligența artificială  este poate cea mai uimitoare creație până în prezent. Cu prezența ei în continuă creștere, aplicațiile sale au pătruns în toate aspectele societății, ale comerțului și chiar a guvernării. De la telefoanele inteligente, până la băncile unde ne depozităm banii, diverse aspecte ale vieți noastre de zi cu zi sunt gestionate și optimizat de inteligența artificială.

Însă cele mai de succes aplicații ale IA au fost recunoscute și utilizate în domeniul comerțului electronic. Piața e-commerce controlează în prezent o cotă de vânzări cu amănuntul la nivel mondial de 14% și urmează să devină cel mai mare canal de vânzare cu amănuntul până în 2021. Având o piață în plină expansiune, antreprenorii online investesc milioane în marketingul digital pentru a construi o amprentă digitală robustă, expunere, generând venituri mai mare. Cu avantajele IA, devine necesar pentru antreprenorii online să își folsească aplicațiile și să maximizeze eficiența strategiilor de afaceri online.

IA este un ingrediente esențial în fiecare strategie de marketing a start-up-urilor, capabil să reducă costurile afacerii, oferind o experiență îmbunătățită clienților și eficientizând sarcinile de marketing. Iată cum ar putea antreprenorii să o folosească în strategiile de marketing digital:

Curățirea conținutului și optimizarea căutării

Conținutul a fost întotdeauna unul dintre factorii decisivi în orice model de marketing. Datorită IA, conținutul poate fi nu numai creat, ci și comandat în funcție de segmentul de clienți vizat. Aplicațiile IA au ajutat antreprenorii să dezvolte conținuturi mai performante, permițându-le să ajungă la publicul potrivit cu propoziții mai atrăgătoare. Cu inteligența artificială, întreprinzătorii online au sporit acuratețea campaniilor de marketing prin eliminarea presupunerilor pe care personalul uman le avea de făcut. Majoritatea algoritmilor IA utilizează date despre obiceiurile utilizatorilor, comportamentele de cumpărare și modelele de interacțiune pentru a selecta domeniile de interes ale clientului țintă înainte de a prezenta recomandări relevante.

Chatbot-urile și învățarea datelor

Chatbot-urile reprezintă un alt element-cheie din setul de instrumente de marketing digital. Odată cu intervenția IA, chatbot-urile au un rol mai important ca niciodată, oferind comercianților servicii de asistență pentru clienți fără personalitate care sporesc angajamentul, reduc costurile de afaceri și îmbunătățesc vânzările. Prin inteligența artificială și învățarea mecanică, chatbot-urile sunt acum capabile să ofere răspunsuri umane la întrebări complexe și folosind procesul natural de învățare pentru a analiza cuvintele cheie și pentru a influența deciziile de cumpărare ale clienților.

Starbucks, unul dintre cele mai mari nume din domeniul cafenelelor, folosește IA pentru Facebook Messenger ca să efectueze comenzi complexe de la clienți. Potrivit unui infographic elaborat de FME, chatbot-urile vor ajuta la economisirea a 8 miliarde de dolari în costurile de afaceri până în 2022.

Căutări vocale și asistenți virtuali

Shoppingul dictat de căutări vocale este una dintre cele mai discutate tendințe de tehnologie din ultimii ani. Potrivit PR Newswire, cumpărăturile vocale vor crește de 20 de ori și vor atinge valoarea de 40 miliarde de dolari până în 2022. În prezent, o majoritate covârșitoare a clienților online utilizează căutarea vocală pentru a căuta afaceri, a căuta produse și a comunica cu brandurile. Datorită integrării sale cu asistenți virtuali puternici ai IA, cum ar fi Google, Alexa, Siri și Cortana, metoda de căutare vocală a câștigat popularitate semnificativă. Potrivit lui Gartner, anul 2020 va experimenta 30% din toate sesiunile de navigare pe Internet fără un ecran.

Sursă foto: Unsplash