Cristi Nechita Rotta, Sunimprof Rottaprint: “Nu am avut un model de antreprenor. Am învățat din mers, zi de zi”

Sunimprof Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografica romaneasca producatoare de etichete autoadezive

Sunimprof Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive, cu sediul central în localitatea Apahida, judeţul Cluj, cu patru puncte de lucru, în țară, dar și cu două centre logistice în Ungaria şi Germania. Ca să înțelem acest business, de ce merge el atât de bine, de 27 de ani, dar și ca să descoperim care îi sunt resorturile antreprenoriale, am stat de vorbă cu Cristi Nechita Rotta, partener și director general Sunimprof Rottaprint.

Care au fost începuturile?

Compania a fost înființată în 1991, de către soția mea și mama ei; eu m-am alăturat inițiativei lor în 1993. Ideea, deși a venit întâmplător, se leagă foarte mult de hobby-urile noastre din timpul facultății. Soția mea, Arnella, este de profesie inginer, iar eu matematician, dar ne plăceau arta, pictura, desenul, astfel că, în perioada studenției, tipăream serigrafic manual, acasă, felicitări de 1 Martie sau de Crăciun pe care le vindeam în centrul Clujului. După Revoluție, am vrut să facem ceva ce până atunci nu era posibil, nu era permis, fiind interzisă orice inițiativă privată. Am început să ne interesăm de utilaje, de ce anume am fi avut nevoie. Ne doream foarte mult să construim o afacere care să implice utilaje performante, o idee care în comunism nu s-ar fi putut materializa. Primul utilaj l-am achiziționat din Germania, prin intermediul unor cunoștințe. Era, bineînțeles, un utilaj modest, la mâna a doua, vechi, cu care puteam tipări, însă nu era potrivit pentru imprimarea materialelor plastice, de tip pungi, așa cum ne gândisem noi inițial. La început, am fost nevoiți să tipărim și alte obiecte cum ar fi, de pildă, banderolele pentru bancnotele de la bancă. În ceea ce privește spațiul, prima imprimantă a fost instalată în casa soacrei mele, în centrul Clujului. Astfel, de la un spațiu de 20 metri pătrați pe care îi aveam la dispoziție la începutul activității noastre, am ajuns la o hală de 6.000 de metri pătrați dotată cu cele mai performante utilaje din industria noastră și de la o investiție inițială de 100 mărci, estimăm anul acesta o cifră de afaceri de 22 de milioane de euro. Însă una dintre cele mai mari reușite ale noastre este faptul că mulți dintre oamenii cu care am pornit la drum acum 27 de ani au rămas alături de noi.

Alt interviu: Costel Alecu, Managing Partner Romtor: „Cea mai mare provocare, mai ales în piața de spații logistice, este lipsa ofertelor”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •