Cum să îi vinzi șefului tău o nouă idee

Cum sa ii vinzi sefului tau o noua idee

Ai o idee grozavă pentru un nou proiect, o inițiativă de marketing care va ajunge la noi clienţi, o revigorare de slogan pentru un produs esenţial pieţei sau un nou mod eficient de a organiza fişierele echipei. Probabil te simți entuziasmat (pentru a inova) şi puțin îngrijorat (cum îţi vei convinge șeful că merită?).

Ţine minte că atunci când vrei să îţi convingi șeful să te susţină într-un proiect este ca și cum ai vinde orice altceva – trebuie să te uiți la analiza cost-beneficiu din perspectiva sa. Pentru a-ţi influența superiorul că spiritul tău inovator arată calea care trebuie urmată, fii pregătit cu răspunsuri la întrebările care vor fi în mintea sa.

1. Când vei găsi timpul necesar?

Preluarea oricărui proiect nou înseamnă, în mod evident, mai mult timp acordat din partea ta. Aşadar, primul lucru de care vei dori să-l asiguri pe șeful tău este că nu te îţi va distrage atenția de la toate proiectele care se află deja în sarcina ta.

Exprimarea acestui lucru necesită echilibru şi o delicateţe greu de imaginat. Dacă pari prea ocupat, șeful tău îti poate sugera să stai departe de o inițiativă nouă, dar dacă pari că ai tot timpul din lume, supervizorul tău se poate întreba de ce ți-a luat atât de mult pentru a veni cu noi iniţiative.

Așadar, cea mai bună abordare este să explici modul în care noul proiect se încadrează în agenda ta şi volumului tău de lucru – de exemplu, cum se îmbină perfect cu sfârșitul unei sarcini sezoniere, înainte de a te pregăti pentru următoarea. Încearcă ceva de genul: „Anul trecut, după implementarea campaniei de marketing din iarnă, am avut timp pentru a mă implica şi în alte proiecte – mi-ar plăcea să dedic acest timp explorării unor noi abordări înainte de a începe cu adevărat pregătirea campaniei din această vară”.

Nu ai un program care să scadă în intensitate și să curgă într-un mod previzibil? Prezintă-i șefului tău un plan de lucru pentru a veni cu o oră mai devreme sau a schimba orele de lucru cu un proiect mai puțin important.

2. Cum contribuie la misiunea companiei?

Gândeşte-te cum răspunzi întrebărilor într-un interviu de angajare: Vrei să te concentrezi pe modul în care eforturile tale vor contribui la organizație, spre deosebire de modul în care vei culege beneficiile prin faptul că vei lucra pentru organizație. În mod similar, vei dori să te concentrezi asupra modului în care acest proiect se încadrează în planul organizaţiei la nivel mai mare – nu numai la cum se va adăuga acest proiect în CV-ul tău, ci și cum va avansa activitatea organizației per total.

O abordare minunată aici este de a vorbi despre modul în care ţi-a venit ideea. Ceva te-a inspirat să faci un anumit pas pentru a-ţi face treaba mai bine, nu? Împărtășirea acestei informații te poate ajuta să îl convingi pe şeful tău să creadă în tine şi în propunerea ta. Înceară acest lucru: „După întâlnirea de ieri cu echipa, m-am gândit la necesitatea creşterii vizibilităţii, ceea ce m-a determinat să mă gândesc la eforturile noastre de PR. Cred că o oportunitate care merită exploatată este … ”

Bonus: Începând povestea de la debutul ideii şi conectarea cu obiectivele organizaţiei este de asemenea o modalitate excelentă de a reduce riscul de a fi refuzaţi și de a crește probabilitatea că veți acoperi toate punctele pe care doriți să le atingeți prin justificarea propunerii voastre.

3. De ce ai nevoie pentru a face acest lucru?

Acum că ai pus într-un context modul în care proiectul tău se va potrivi cu volumul de muncă și obiectivele tale, trebuie să arăți că ai analizat impactul asupra celorlalți. Vei avea nevoie de mai mulţi oameni, de spațiu sau de alte resurse?

S-ar putea să te gândeşti că singura modalitate de a vinde un proiect este să sugerezi că vei avea o anumite rezultate, dar ăsta nu este neapărat cazul. Ceea ce trebuie să arăți cu adevărat este că nevoile tale sunt proporționale cu impactul așteptat. Cea mai bună abordare este să porneşti de la rezultatele dorite și să lucrezi înapoi: „Cred că regândirea ofertei de vânzări pentru clienții mici ne-ar putea oferi creşteri substanţiale. Va necesita un pic din timpul echipei și resurse de design, dar dacă va avea ca rezultat o afacere nouă, va merita efortul. ”

Aminteşte-ţi, este mai bine să ceri ceea ce ai de fapt nevoie atunci când vrei să vinzi proiectul decât să obții aprobarea și să trebuiască să soliciți mai multe resurse, o săptămână mai târziu.

Noi proiecte și idei pot duce la tot felul de lucruri bune – mai multe responsabilități, o vizibilitate sporită pentru echipata și, bineînțeles, acele menţiuni noi în CV-ul tău. Utilizează sfaturile de mai sus pentru a fi pregătit şi a avansa cu o idee, astfel îţi vei creşte şansele de implementare şi reuşită.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și Cum poate o mentalitate de creștere să îţi transforme cariera