Strategia care vă va oferi încredere să fiţi mai vocali la locul de muncă

Strategia care va va oferi incredere sa fiti mai vocali la locul de munca

Probabil ați fost într-o întâlnire în care nu v-ați simțit confortabili să vorbiţi. Din anumite motive, nu ați fost pe aceeași lungime de undă cu colegii voştri și astfel ați consumat mai multă energie pentru a fi în pas cu ei decât pentru a contribui.

Se întâmplă, dar atâta timp cât nu este o situaţie ce se repetă, nu este o mare problemă. De fapt, dacă aţi simți că puteţi conduce orice discuție cu ochii închiși, probabil că v-aţi plictisi.

Dar, faptul că staţi cuminţi în spate și nu spuneţi nimic devine o problemă, atunci când se întâmplă prea frecvent. Oamenii pot interpreta asta în numeroase moduri, mai puţin bune – inclusiv că nu vă pasă sau că nu aveți idei bune. Și, în mod clar, acestea sunt reputații pe care nu vi le doriți.

Aşadar, ce puteți face dacă aveți probleme cu exprimarea la locul de muncă şi asta se întâmplă mai mult decât ocazional?

Probabil vă așteptați să citiţi câteva strategii pentru a vă construi încrederea: exersarea în avans a poziţiei învingătorului, eliminarea cuvintele de umplutură și reamintirea faptului că ideile voastre sunt valoroase. Da, şi aceste lucruri pot fi de ajutor.

Însă, trebuie făcut un alt pas înainte pentru a porni la drum.

Aşa cum cel mai bine vândut autor, Seth Godin, descrie succint:

 „Fă-ți temele!.”

Înainte să vă revolta deoarece „vino pregătit” este un sfat evident și, în mod clar, ceva ce faceți – fiți sincer cu voi înșivă. Cât de des v-aţi uitat prima oară la o agendă, chiar în drumul spre acea întâlnire? Sau, ați tipărit diferite documente, dar ați fost atât de ocupați încât nu le-ați citit niciodată? Sau, pur şi simplu v-aţi uitat în gol în timpul unei prezentări sau atunci cand citeaţi un atașament?

Când prezentați ceva echipei voastre, asigurați-vă că vă faceți temele. Dar, greşeala pe care prea mulți oameni o fac, este să sară peste acest pas când sunt participanți la o întâlnire. Aşadar, citiți documentele ajutătoare sau, dacă nu există, faceți o mică cercetare pe acea temă. De exemplu, este o întâlnire pentru refacerea unui site? Verificați ce conţin paginile concurenților voştri și rețineți ce vă place. Încercaţi să staţi deoparte cu cinci minute înainte de orice întâlnire, pentru a crea un brainstorming și a vedea dacă puteţi veni cu cel puțin o idee sau o întrebare.

Nu numai că vă va da încrederea să ridicați mâna, ci și încrederea de a veni cu o sugestie.

Și, da, făcându-vă temele înseamnă că trebuie să alocaţi mult timp înainte de întâlnirile viitoare. Dar, dacă compromisul este că, în cele din urmă, vă veți petrece tot acest timp mai încrezători, împărtășindu-vă ideile, făcându-le auzite și îmbunătățindu-vă reputația, cred că merită.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și 5 discuţii TED care te vor inspira să inovezi mai mult ca niciodată

  •  
  •  
  •  
  •  
  •