Cum să oferiți clienților servicii excelente

Cum sa oferiti clientilor servicii excelente

Dacă comparați o afacere cu corpul uman, nu există nici un dubiu că serviciul pentru clienți este inima. Răspunzând la întrebările unui client este mai mult decât o conversație – reprezintă acumularea fiecărei interacțiuni a clientului cu afacerea voastră; este pilotul care zâmbește din cabină în timp ce urcați în avion, barmanul care vă oferă un pai cu un caffe latte, recepționerul care se asigură că formularele voastre au fost actualizate corect. De la prima conversație pe care o aveți cu un potențial client, la fiecare e-mail de verificare, oferiți un serviciu clienților la fiecare pas. Iar cu atâtea oportunități de a interacționa cu clienții voştri, este important să oferiți servicii de calitate, consecvente și excepționale de fiecare dată.

Atunci când comunicați cu clienții zilnic, furnizarea acestora de servicii excelente, de fiecare dată, poate părea inutilă sau plictisitoare şi repetitivă. Indiferent dacă aveți clienți de lungă durată care au fost activi de ceva timp sau sunteţi doar la începutul afacerii, este important să vă amintiți că fiecare interacțiune pe care o aveți cu clienţii voştri este la fel de importantă ca prima dată când ați vorbit cu ei. Dacă este posibil, de ce să nu depășiți așteptările lor cu fiecare interacţiune – în final, ei sunt clienţii voştri iar fără ei nu ar mai exista afacerea voastră! Mai jos v-am pregătit câteva instrumente care vă pot ajuta în acordarea unui sprijin excelent şi consecvent clienţilor voştri.

  1. Ascultaţi

Acest lucru poate părea evident, dar poate fi atât de ușor doar să auziți clienții mai degrabă decât să ascultați cu adevărat ceea ce spun sau nu spun. Este clientul vostru tipic optimist ceva mai înţelept decât în mod normal? Este clientul vostru prezent „peste tot” atunci când descrie o problemă? Uneori, ei pot fi extrem de frustrați și incomodaţi astfel încât simt nevoia să se exprime, asta făcându-i să fie tensionați; de asemenea, ei pot fi complet confundați cu problema pe care o văd și pot avea dificultăți în a o explica. Vă cunoașteţi clienţii, aşadar dacă ceva nu este în concordanţă cu profilul lor, luaţi în considerare schimbarea și adaptaţi-vă interacţiunea în consecință.

De asemenea, conştientizaţi modul în care ascultați. Este frustrant să simţi că nu eşti auzit iar tot acest proces poate fi şi un mare consumator de timp. A fi un bun ascultător vă va salva clientul de necazuri și pe amândoi de pierderea timpului. Nu începeți să vă gândiți la un răspuns în timp ce clientul vostru vă explică în continuare – ascultaţi-l cu adevărat, în loc să îl auziți pur și simplu.

  1. Fiţi prompţi

„Timpul înseamnă bani”. „Timpul nu este principalul lucru, este singurul lucru”. „Timpul zboară ca o săgeată.” Există o cantitate aparent nesfârșită de citate cu privire la importanța timpului, aşadar, fiţi prompţi. Nu lăsați un e-mail sau un mesaj vocal să stea fără răspuns cu orele – răspundeţi! Chiar dacă soluția sau răspunsul efectiv la cererea respectivă va dura mai mult timp, informaţi-vă clientul că lucrați la cererea lui și veți reveni cu o rezolvare în timp util.

Citește și 10 sfaturi pentru apeluri telefonice fără chinuri