Cum să stabilești ordinea priorităților când iei decizii ca antreprenor

Cum să prioritizezi când iei decizii ca antreprenor

Viața ca antreprenor poate să fie distractivă, dar în același timp haotică și cu multe probleme. Multe decizii trebuie luate, atenția ta trebuie să fie peste tot, sunt angajați care au nevoie de ghidaj, tensiuni și amenințări gata să explodeze, conficte, bănci care te sună la nesfârșit și asa mai departe. Trebuie să știi să prioritizezi și trebuie să o faci bine, astfel încât afacerea să funcționeze în parametri normali. Iată cum poți să prioritizezi lucrurile:

Când iei o decizie, rezolvarea problemei contribuie la bunul mers al lucrurilor, eventual?

Dacă să rezolvi o problemă contribuie direct la buna funcționare a companiei atunci ar trebui prioritizată. Dacă o problemă contribuie la producție mai mulți clienți sunt fericit, așa că și tu ești fericit.

Îi e mai bine clientului meu fără?

Rolul unei firme în economie este simplu: să producă valoare pentru consumatori. În acest sens, problema pentru antreprenor este, în primul rând, să își dea seama cum să-i mulțumească pe consumatori și, pe de altă parte, să se asigure că vor capta o parte din această valoare. Dar trebuie să creați valoare pentru a o capta, și cu cât creați mai mult, cu atât este mai ușor să capturați o parte din ea. Cu alte cuvinte, dacă rezolvarea unei probleme face bine clienților, rezolvați-. Chiar dacă firma nu beneficiază în mod direct de asta.

Îmbunătățește capacitățile firmei?

Dacă rezolvarea problemei sau realizarea unei investiții  te face mai eficient, îți micșorează costurile sau îți mărește flexibilitatea, atunci nu este despre a crea valoare. Valoare, pentru economiști, e generată prin actul de consum. Consumatorii lasă o parte din valoare ca plată, dar nu ar cumpăra produsul dacă prețul este mai mare decât valoarea pe care o primesc.

În mod obișnuit, majoritatea veniturilor tale sunt transferate furnizorilor, care captează o mare parte din valoarea pe care o produci. Dacă firma ta poate reduce costurile și poate produce același produs la fel de valoros pentru client, atunci tu captezi mai mult din această valoarea. Nu e neapărat producția, dar nu e nici consumul. E undeva pe aproape.

Este pentru noi?

Acestea sunt în general probleme care îmbunătățesc condiția afacerii tale. Sunt interne și nu direcționate către clienți. Dar asta nu înseamnă că nu sunt importante: soluționarea unui conflict între angajați nu contribuie la valoarea pe care clienții o iau din produs, dar să nu rezolvi asta, ar putea de fapt să afecteze clienții și să facă afacerea să nu fie în stare să livreze. Consumul poate fi de asemenea obținerea unui pachet de beneficii mai bun pentru angajați, sau mutarea într-o locație mai bună. Toate astea ne ajută, dar nu creăm valoare pentru clienții noștri, astfel. Deci, acesta este consumul, pentru că e ceva ce tu, în cadrul afacerii tale, faci pentru tine, scrie entrepreneur.com

În general, orice problemă cu care vă confruntați într-o companie de tip start-up va face parte din producția sa – aceasta creează valoare pentru consumatori – sau consumul său – captează valoarea pe care o creați deja. Evident, ar trebui să acorzi aproape întotdeauna prioritate producției, pentru că este raționamentul firmei tale – motivul pentru care există.

Numai atunci când se realizează producția, întreprinzătorii își pot permite să se angajeze în consum. Este simplu: produceți, apoi consumați. Și nu mai faceți altceva.

Sursă foto: Unsplash